Nápad vzešel od členů výboru pro územní rozvoj Prahy 3 a radním se jeho ideová teze zalíbila. „Podoba visuté lávky by měla vycházet z veřejné evropské soutěže na nejlepší architektonické a konstrukční řešení,“ řekl mluvčí radnice Jan Sotona.

Projekt by měl navazovat na cyklotrasy, které Vítkovem povedou v místech zrušených železničních tratí. „Je to logický projekt, neboť polovinu městské části tvoří zeleň,“ míní mluvčí.

Lávka by musela vést nad domy ve výšce zhruba dvaceti metrů a dlouhá by byla 100 až 150 metrů. Sotona si nemyslí, že by to byl z hlediska sebevrahů druhý Nuselský most. „Tak hluboké údolí by pod ní nebylo,“ řekl.

Radnice Prahy 3 plánuje, že pokud by město a památkáři souhlasili, mohla by lávka oba zelené vrchy spojit za šest až osm let.

„Jsou to ideje, stejně jako jsme říkali před patnácti lety, že propojíme stanici metra Křižíkova s Vítkovem lanovkou nebo jezdicími schody. Nápad je stále ve hře,“ řekl šéf magistrátních památkářů Jan Kněžínek.

Visuté lávky jsou prima, říká architekt

Téma zpřístupnění Vítkova je podle něho stále živé především z toho důvodu, že park, který je prý druhým největším v Praze, je skutečně špatně dosažitelný.

„Možná ano, možná ne. Visuté lávky jsou prima, ale musel bych vidět vizualizaci, abych mohl odpovědět jednoznačně,“ řekl k nápadu Žižkovských architekt Zdeněk Lukeš. Pokud by však lávka nezměnila panorama města a měla by hezkou konstrukci, nic by proti ní neměl.

Vrch Vítkov je od Parukářky na vrchu Sv. Kříže vzdušnou čarou vzdálen jen několik desítek metrů. I když je vítkovský park ojedinělou plochou zeleně, kvůli špatné dostupnosti ho veřejnost poněkud opomíjí. Vítkov přitom disponuje vyhlídkovou restaurací, tenisovým i fotbalovým hřištěm a připravuje se zřízení kavárny s galerií.