Městská část Prahy 3, na jejímž území se nádraží nachází, s postupem ČD nesouhlasí. Podle vedoucího odboru územního rozvoje Zdeňka Fikara po ČD městská část požadovala, aby se nevybíral partner pro rozvoj jižní části nádraží, dokud nebude zažádáno o změnu územního plánu.

Radnice má podle Fikara obavu, že stavebníci nebudou na změnu územního rozhodnutí čekat a začnou stavět bez něj. O změnu územního plánu na magistrátu hlavního města Prahy zatím nikdo podle Fikara nepožádal.

Kolejiště se nezachová

Urbanistická studie nákladového nádraží je podle Fikara zpracována, podílely se na ní kromě městské části i ČD, společnost Discovery Group a RailReal. Nyní se jednotliví partneři, včetně Sekyra Group, musejí dohodnout, co bude dál. Změna územního plánu jižní části nádraží bude podle něj trvat dva roky, tzn., že společnost Sekyra Group by mohla na nákladovém nádraží začít stavět až v roce 2010.

Anderle dnes představil dvě varianty rozvoje nádraží, konečná verze se ale podle něj může lišit. Areálu nyní dominuje podle Anderleho rozlehlá administrativní budova, ještě není podle něj jisté, že bude začleněna do komplexu nebo zbourána. Naproti tomu kolejiště se podle něj určitě nezachovají.