Hlavní obsah

Zájemci o Audi leckdy poukazují na to, že jejich vozy mají ještě dost výkonovou mezeru, pokud se srovnají třeba s vozy AMG od Mercedes-Benzu. Firma MTM tuto mezeru ráda zacelí.

Čtyřkruhové kladivo na AMG od MTM

Audi S5 už v základu není žádným "ořezávátkem" a v Německu se prodává hodně dobře. Jenže výkony jsou pro mnohé ještě malé a jízdní vlastnosti příliš rozvláčné.

MTM tak pro osmiválec 4,2 FSI našla ideální kompresor, který splňuje všechny požadované specifikace, posadila jej k bloku motoru a nechala ho pořádně nadopovat válce vzduchem.

Muselo být navíc upraveno sání, samozřejmě i výfuk, mapování řídící jednotky a také byly zapotřebí zásahy do hardwaru motoru. Výsledkem je pak hodně zajímavý výkon. MTM uvádí ve své tiskové zprávě, že agregát dosahuje až 368 kW. Firma však oficiálně uvádí, že se nevyhýbá žádné další dodatečné změně, za kterou však bude muset zákazník patřičně zaplatit.

MTM samozřejmě k vysokému výkonu musela nabídnout také úpravu podvozku. Všechny brzdy jsou vyměněné a vpředu kotouče o průměru 380 mm "škrtí" osmipístkové třmeny značky Brembo. Vzadu pak mají kotouče průměr 358 mm.

Komu je i tohle málo, může si objednat speciální kombinaci brzdového kompozitu - uhlíková vlákna zpevňovaná keramickým materiálem, ve kterém má největší podíl karbid křemíku, jež vyniká vysokou odolností proti otěru. Cena takových brzd však bude hodně vysoká. Vždyť ty co nabízí Audi ve své příplatkové výbavě stojí českého zákazníka 275 378 Kč.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Na pružení má MTM dlouholetého partnera - firmu KW. Ta samozřejmě přitvrdila tlumiče, pružiny mají snížený zdvih a progresivní charakteristiku a světlá výška vozu tak poklesla o 20 mm.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků