Na začátek to nejpodstatnější: výkon 4,4litrového, dvojnásobně přeplňovaného osmiválce byl navýšen o 19 kW/25 k na 460 kW - 625 koní, dostupných při 6000 otáčkách.

Točivý moment vrcholí hodnotou 750 Nm a lze ho využívat od 1800 do 5800 otáček. Mimo jiné to znamená o 200 otáček širší pásmo než v případě standardního provedení nového modelu M5, připomíná BMW.

Zrychlení 0-100 km/h je o 0,1 sekundy rychlejší (nyní 3,3 s). Zajímavější je zlepšení zrychlení z klidu na 200 km/h - nejvýkonnější verze M5 to umí za 10,8 sekundy (o 0,3 sekundy rychleji než v případě standardního provedení). Nejvyšší rychlost BMW nezmiňuje, patrně to bude 305 km/h (elektronicky omezených).

BMW M5 Competition (2018)

BMW M5 Competition (2018)

FOTO: BMW

BMW M5 Competition (2018)

BMW M5 Competition (2018)

FOTO: BMW

Hlasitější je i přepracovaný výfukový systém. Podvozek je o 7 mm blíže k silnici, automobilka udává i úpravy v oblasti zavěšení kol, tuhosti pružin a tlumičů.  Kupříkladu pružiny jsou tužší o deset procent (vpředu i vzadu).

Standardem jsou dvoubarevná kovaná kola o průměru 20 palců. Pneumatiky mají rozměr 275/35 R 20 vpředu a 285/35 R 20 vzadu. Výkonnější verzi poznáte podle tmavé spodní části zpětných zrcátek nebo detailů na blatnících.

BMW M5 Competition (2018)

BMW M5 Competition (2018)

FOTO: BMW

Obě verze se začnou vyrábět v červnu, kdy také zamíří do prodeje. Prodejní cena zatím nebyla zveřejněna, mezi hlavní trhy bude patřit USA, Velká Británie, Německo, Japonsko a Kanada.

O základní M5 - jejíž test vám přineseme už koncem května - jsme psali v jednom z minulých článků. [celá zpráva]