Brabus je firma, která vyrábí vozy opravdu vycizelované. Nesnaží se o nějaké ohromující vizuální efekty. Stačí jen nějaké spoilery upravující obtékání vzduchu, usměrňování jeho toku pod vozem nebo k motoru a brzdám a pak už je to hlavně o černé barvě a úpravách motoru.

Jako třeba tady. Mercedes-AMG S 63 4Matic Cabriolet je tu základ. Jeho přeplňovaný osmiválec má objem 5,5 litru. Po úpravě Brabusu se zvyšuje objem na 5,9 l. Nutné jsou tak nové písty (zde kované), ojnice, kliková hřídel, ale je tu i nové turbodmychadlo, nové sání a výfuk…

Brabus 850 6.0 Biturbo Cabrio

Brabus 850 6.0 Biturbo Cabrio

FOTO: Brabus

Brabus 850 6.0 Biturbo Cabrio

Brabus 850 6.0 Biturbo Cabrio

FOTO: Brabus

Ve výsledku to znamená 625 kW (850 koní) při 5400 ot./min a točivý moment 1450 Nm, který je k dispozici v rozmezí 2500 do 4500 ot./min. Ovšem takové hodnoty už dokážou spojku a převodovku rozcupovat na kousky během chvíle. A tak je elektronicky nejvyšší hodnota omezena na 1150 Nm.

A tak se podívejme, co to se čtyřsedadlovým kabrioletem udělá. Tak především ho tyto hodnoty katapultují na stovku za 3,5 sekundy. Za 9,4 sekundy je vůz už na dvoustovce a tachometr stále šplhá nahoru a nahoru. Omezovač tu samozřejmě nezasahuje na 250 km/h, jak je tomu u sériového auta. Ale je tu. Začne však pracovat ve 350 km/h.

Brabus 850 6.0 Biturbo Cabrio

Brabus 850 6.0 Biturbo Cabrio

FOTO: Brabus

Samozřejmě, že Brabus nabízí i širokou škálu dalších úprav, a to jak technických (třeba snížení světlé výšky o 15 mm), tak vzhledových.

Brabus tradičně ceny svých vrcholných modelů nezveřejňuje.