Toyota GT86 a její dvojče Subaru BRZ jsou auty ze staré školy - atmosférický motor, pohon zadních kol, nízké těžiště a nízká hmotnost. Jedním z mála kritizovaných prvků je relativně nižší výkon. Tento nedostatek nahrazuje nový model od divize Toyota Motorsport, i když jde o ryze závodní stroj. Japonská automobilka jej poprvé nasadí koncem srpna na Rally Deutschland - stále však ve formě prototypu. Půjde o jedno z mála současných aut s pohonem zadních kol, které bude startovat na rallye.

Video

Toyota GT86 CS-R3 (on-board video)

Dvoulitrový boxer díky jinému zdvihu ventilů a upravenému kompresnímu poměru dosahuje podstatně vyššího výkonu - Toyota hovoří o výkonu 250 koní. Mimochodem, sériová verze má o 50 koní méně a má vyšší hmotnost (o kolik zatím není zřejmé).

V GT86 CS-R3 nechybí sekvenční šestirychlostní převodovka a diferenciál, zajímavostí jsou nové elektrorozvody upravené pro použití v motorsportu. Do prodeje půjde nový model začátkem roku 2015, prodejní cena zatím oznámena nebyla.

Toyota GT86 CS-R3 (2014)

Toyota GT86 CS-R3 (2014)

FOTO: Toyota