Pod kapotou modelu Audi RS 4 Avant Nogaro selection pracuje atmosféricky plněný osmiválec se zdvihovým objemem 4163 ccm. Motor s obchodním označením 4.2 FSI poskytuje nejvyšší výkon 331 kW (450 k) při 8250 otáčkách a maximální točivý moment 430 Nm (mezi 4000 a 6000 ot/min.). Parametry to jsou stejné jako u běžné verze RS 4 Avant.

Na stovku tohle kombi zrychlí za 4,7 sekundy a je schopno jet až (elektronicky omezených) 280 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva činí 10,7 litru na 100 kilometrů. Standardem je sedmistupňová převodovka S tronic, manuální skříň žel není k dispozici. Dvouspojkový automat v tomto modelu alespoň umožňuje řadit manuálně pomocí pádel na volantu.

Audi RS 4 Avant Nogaro

Audi RS 4 Avant Nogaro

FOTO: Audi

Standardem 20palcová kola a stálý pohon quattro

Točivý moment se přenáší na všechna čtyři kola, standardní poměr činí 40:60. Zadním kolům, uvádí Audi, může být přiděleno až 85 procent točivého momentu.

Standardem pro Audi RS 4 Avant Nogaro selection jsou pneumatiky o rozměru 265/30 R 20. Kromě speciálního laku karoserie Nogaro můžete mít modrou barvu také na čalounění v interiéru. Také loketní opěrky a výplně dveří mají modrou barvu. Pokud by se vám modrá nelíbila, můžete mít interiér stylizovaný v černé barvě.

Audi RS 4 Avant Nogaro

Audi RS 4 Avant Nogaro

FOTO: Audi

A proč se tato limitovaná edice jmenuje zrovna Nogaro? Jde o připomínku dvou vítězství, jichž dosáhl Frank Biela na okruhu Nogaro ve francouzském mistrovství cestovních vozů v roce 1993. A původní rychlý kombík, tehdy ještě s názvem RS2 (psaným bez mezery) se samozřejmě prodával také v modré barvě.

Pohled do historie Audi RS2 Avant
Audi vyvinulo RS2 ve spolupráci s Porsche, montáž probíhala na výrobních linkách Porsche ve Stuttgartu-Zuffenhausenu. Pětiválec 2,2 litru byl přeplňován velkým turbodmychadlem, a díky vysokému plnicímu tlaku, většímu průřezu sacího potrubí a upravené řídicí jednotce motoru poskytoval nejvyšší výkon 232 kW (315 k). Při 3000 otáčkách vrcholil točivý moment - 410 Nm; a omezovač otáček zasahoval až při 7200 min-1.
Model RS2 dokázal zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 262 km/h. Šestistupňová mechanická převodovka přenášela hnací sílu na všechna čtyři kola prostřednictvím technologie quattro s manuálně aktivovanou uzávěrkou diferenciálu zadní nápravy.
Podvozek byl odvozen od modelu Audi S2, který posloužil jako technický základ, takže všechna kola byla zavěšena na příčných ramenech. Tlumiče měly ještě tužší charakteristiku a pružiny byly zkráceny. Porsche dodalo 17“ kola, velké brzdové kotouče s vnitřním chlazením a červeně lakované čtyřpístkové třmeny.
Audi nabízelo model RS2 za základní cenu 98 900 DM. Během necelých dvou let bylo vyrobeno 2908 vozů - více, než bylo původně plánováno.
Zdroj: Audi