Model SP12 EC vznikl pouze jediný, Clapton kdysi vlastnil 512 BB a nyní chtěl něco podobného, ale s moderní technikou. SP značí Special Project, číslo 12 je odkazem na dvanáctiválcový model 512 BB (360 k) a poslední dvojce písmen odkazuje na majitele vozu. Po technické stránce se nic nezměnilo, největší (a jediné) změny se tak odehrály na černo-červené karoserii.

Tvar karoserie odkazuje na model 512 BB ze sedmdesátých let. Karoserie se samozřejmě nemohla proměnit příliš dramaticky, záď nového auta ale velmi intenzivně odkazuje na původní model. Fotografii interiéru Ferrari v případě SP12 EC nezveřejnila. Záhadou je i cena, která dost pravděpodobně překročila 50 miliónů korun.

Ferrari 512 BB (1976)

Ferrari 512 BB (1976)

FOTO: Ferrari

Ferrari SP12 EC (2012)

Ferrari SP12 EC (2012)

FOTO: Ferrari

Ferrari 458 Italia, která posloužila coby základ SP12 EC, má poháněná zadní kola, o pohon vozu se stará atmosférický osmiválec se zdvihovým objemem čtyři a půl litru. Nejvyšší výkon má hodnotu 570 koní (425 kW) při 9000 otáčkách.

Vidlicový osmiválec je umístěn uprostřed a nově dostal přímé vstřikování. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 13,7 litrů na sto, ale to je spíše orientační údaj. Výkony motoru berou dech: zrychlení 0-100 km/h zvládne novinka z Maranella za 3,4 vteřiny, nejvyšší rychlost dosahuje hodnoty 325 km/h.

Ferrari 512 BB (1976)

Ferrari 512 BB (1976)

FOTO: Ferrari