Článek
Ford Focus RS je velmi dobré sportovní auto [celá zpráva]
Výkon se přenáší jenom na přední kola, nicméně i tak jde o jeden z nejlepších hot hatchů na trhu. O pohon se stará dvouapůllitrový pětiválec, který najdete i v jiných Fordech či Volvech. Ve verzi RS je ovšem náležitě upraven, má jiné turbo, vyšší plnící tlak, mezichladič, výfuk a spoustu dalších drobností. Výsledkem je 305 koní a 440 Nm. Motor je třeba pochválit za lineární nárůst výkonu v celém spektru využitelných otáček, turboefekt je minimální a pětiválec se s patřičným zaražením posádky do sedadel nechá vytočit až do sedmi tisíc otáček.
Německá tuningová firma Mcchip nabízí dvě možnosti pro zvýšení výkonu: buď na 254 kW nebo-li 345 koní. Pokud chcete poněkud extrémnější úpravu, Mcchip upraví řídící jednotku, jiné výfukové potrubí, jiné svíčky a další. Výsledkem je 401 koní a velmi solidních 601 Nm. Díky tomu Focus RS jede až 278 km/h, čas nutný pro zrychlení 0-100 km/h úpravce neudává. Za první úpravu zaplatí zájemci 21 tisíc korun, zvýšení na 401 koní přijde na 120 tisíc korun.