A proč si Ruf vybral za vzor svého snažení pro vrcholný model zrovna levnější auto Porsche Cayman? No odpověď je jasná. Model 911 je sice úžasná kára, ale motor umístěný nad zadní nápravou je z hlediska dynamických sil působících na vůz prostě zcela tragický. A výkon můžete mít jaký chcete, klidně si přidat pohon všech kol a ještě vyloupnout všechny plechové panely a nahradit je karbonovými, fyzika se prostě ošidit nedá.

700 koní na uzdě

To auto s motorem umístěným mezi nápravami je už z jiného těsta. Sice není tak výkonný, ale to se dá lehce napravit. Třeba nejjednodušší cestou - vyndáním toho starého a instalací nového z dosud vládnoucí špičky Ruf RT12. Ovšem tam má maximální výkon "pouhých" 478 kW (650 koní). To v caymanu už výkonová špička přelezla na 515 kW a točivý moment vrcholí v 850 Nm! A to je opravdu pořádná nálož na auto, které má pouze pohon zadních kol.

Aby auto pořádně sedělo, bylo potřeba ho upravit i na podvozku a karoserii. To ovšem znamená, že zadní partie byly prakticky kompletně odříznuty a z uhlíkového kompozitu vyrobeny nové díly - blatníky, nárazník, difuzor či přítlačné křídlo. Jak dopadl podvozek či převodovka zatím nevíme. Ale pravděpodobně se na tlumičích a pružinách opět podepsala dlouho spolupracující firma Bilstein a převodovka bývá u Rufu často domácí výroby.

Jako starý Yelow Bird

Výsledek ale stojí prý za tu cenu (asi 7,5 miliónu korun). Automobil zvládne maximální rychlost 360 km/h. Tato hodnota je ovšem ještě nepotvrzená, bude jí muset vyzkoušet některý z testovacích pilotů firmy. A aby měli zákazníci ještě lepší pocit, byla vozu dána jmenovka CTR3, která evokuje vzpomínky na starou devět set jedenáctku CTR.