Článek
O výsledcích snažení formy MTM jsme už psali v souvislosti s opravdu extrémní úpravou Audi S8 [celá zpráva] a v rámci nejrychlejšího Bentley Continental GT [celá zpráva]. Jak je vidět, MTM nenechá z koncernu VW nic, co by mohlo jen chvíli o sobě říkat "jsem nejlepší". Tak dopadla i S3, která dostala opravdu slušné vylepšení.
Především se podívejme na motor. Ten je zákazníkům nabízen hned ve třech výkonových verzích. 310, 315 a 330 koňských sil (228 až 242 kW). Turbomotor dostal podle toho různé úpravy. Základní úprava motoru s přeprogramováním řídicí jednotky zvedne také točivý moment na 400 N.m (původně 350 N.m). Druhá fáze vymění zadní část výfukového systému a nový tlumič, třetí už musela sáhnout i na svody a nové umístění turbodmychadla + nový sportovní katalyzátor.
:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti
Nejvýkonnější verze zvládne maximálku 264 km/h a stovku pokoří za 5,1 s. To vše si však majitel nemůže vychutnat, pokud bude mít sériový podvozek. MTM nabízí celou škálu úprav šasi, které může zahrnovat i stavitelné pružiny, tlumiče i zkrutné stabilizátory.
Také vysokou rychlost bylo zapotřebí zkrotit. K tomu dopomohou nové brzdy MTM. Ty konstrukce "by" MTM. Vytvořili semivrtané disky s rozměrem až 380x34 mm. Ty mají zásadní výhodu v tom, že sice mají všechny vlastnosti kompletně odvrtaných, ale snesou větší zátěž a méně praskají.
A aby se brzdy vůbec vešly za kola, bylo je nutné vyměnit za nové. Ráfky tak mají velikost devatenáct palců a na nich jsou navlečené gumy o rozměru 235/35.