Hlavní obsah

Moto-Guzzi V9 Bobber v testu: Italka od americké Bobří řeky

Novinky, Petr Kološ

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Má vzduchem chlazený motor a přitom plní emisní normu Euro 4. Tradiční italský výrobce svou novinku nabízí stylizovanou jako americký bike: láká na balonové pneumatiky, rovná řídítka, matné lakování a „rychlé“ samolepky. Spíš než „Bobber“ by ale na boku měla být nálepka „Pin-up“.

Foto: Petr Kološ

Moto-Guzzi V9 Bobber

Článek

Historicky vzato jsou bobbery přísné motorky amerických hochů, kteří nechtěli nic než pořádné zrychlení. Když si Bob a jeho kamarádi své stroje upravovali – tzn. hlavně sundávali to, co bylo zbytečně těžké – měli pravděpodobně nad ponkem nejméně jeden barevný plakát se spoře oděnou a dobře vybavenou „pin-up“ slečnou.

Kdo žije americkou kulturou hot-rod, dobře ví, o čem je řeč. Ptáte se, jakou to má souvislost s fabrikou, která od roku 1921 vyrábí motorky v italském městě Mandello del Lario? Nejste sami…

Foto: Petr Kološ

Moto-Guzzi V9 Bobber

Je možné, že matná úprava evokuje garážové kutilství a je vzpomínkou na práci Boba a jeho kámošů. Třeba je matná nadále trendy. Výrobci ji ale používají především proto, aby ušetřili. Proto se u entry modelů stále dokola setkáváme s nepříliš vkusnou kombinací univerzálních lesklých a rozpočtových matných dílů.

Navždy také platí, že matné plochy se ve srovnání s lesklými hůř udržují. Sympatické je alespoň to, že ani blatníky, ani nádrž nejsou u V9 Bobber z plastu, zůstaly kovové. Zato zamykatelné víko nádrže je za příplatek.

Foto: Petr Kološ

Moto-Guzzi V9 Bobber

Když se budeme držet úsporného „bobber stylu“, musíme kvitovat malou, pouze patnáctilitrovou nádrž. K úspoře váhy přispěje i samojediný brzdový kotouč – stejný jako na modelu V7. Z čeho by ale divoký americký Bob určitě zešedivěl, to je věčně zasahující standardní stabilizace.

Ihned a po každém nastartování je třeba tuto funkci vypnout, jinak s motorkou poskakujete jako břídil. K ovládání počítače slouží ovladač na levé straně řídítek. V záplavě informací překvapí chybějící zpráva o dojezdu. USB konektor je na pravé straně stroje, vpředu u nádrže.

Foto: Petr Kološ

Moto-Guzzi V9 Bobber

Snad každý z majitelů motocyklu ze stáje Moto-Guzzi bude vyprávět o tom, jak si ho podmanil vzhled a především charakteristický dvouválec. Největší devizou novinky roku 2016 tedy zůstává to, že i když agregát plní poslední emisní normu Euro4, zachovává si typické rysy – stále je to příčně uložený V-Twin 90 °, v tomto případě o objemu 853 ccm.

Jako za starých časů mu zůstaly do stran čnějící válce, a hlavně žádný nevzhledný chladič kapaliny. Zůstává i charakteristické zhoupnutí doprava při přidávání plynu, a mechanické zvuky od kardanu. Někteří této kategorii motorek říkají: moderní klasika.

Lehčí než řada V7

Díky menší nádrži je V9Bobber o pár kilo lehčí než modely řady V7. Spojení s větším motorem i stylizace do přísného amerického bobberu možná v některém z motorkářů vzbudí očekávání sportovnějších jízdních vlastností. Ty se ale nekonají. Výkon i točivý moment se proti V7 navýšily jen nepatrně (+7 koní + 2 Nm), brzdy se u obou projevují prakticky stejně. Uvidíme, jestli očekávaný tovární cafe-racer bude laděný ostřeji.

Foto: Petr Kološ

Moto-Guzzi V9 Bobber

Na první pohled je zřejmé, že motorka je vybavena dnes nezvyklými balonovými pneumatikami. Mají evokovat gumy, které se používaly v minulosti. Stačí ale pár kilometrů a spíš než na někdejší časovky závodníků s bobbery, vzpomenete na hebké balony některé z „pin-up girls“. A u jedné každé takové budete s V9Bobber za hvězdu.

Foto: Petr Kološ

Moto-Guzzi V9 Bobber

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:853 ccm, příčně uložený V-Twin 90 °, chlazený vzduchem a olejem
Max. výkon:40 kW (55 k) při 6250 ot./min.
Max. točivý moment:62 Nm při 3000 ot./min.
Průměrná spotřeba:neudáno
Pohotovostní hmotnost (EU):199 kg
Cena s testovanou motorizací:279 990 Kč

Reklama

Výběr článků

Načítám