Hlavní obsah

Test Mercedesu-Benz CLA 220 CDI: rozpolcená osobnost

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nová platforma MFA dává vzniknout modelům s poháněnou přední nápravou, Mercedes už ji použil u třídy A, B, CLA a sportovně-užitkového modelu GLA. Otázka zní: je testované CLA stejně dobré jako třída C, nebo je třeba počítat s ústupky v podobě zhoršených jízdních vlastností?

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz CLA 220 CDI

Článek

Nové CLA, patřící do střední třídy, je s délkou 4630 mm, šířkou 1777 mm a výškou 1437 mm větší než třída C. Na rozdíl od ní má ale standardně poháněná přední kola, na přání bude kromě sníženého (o 20 mm) sportovního podvozku k dispozici i pohon všech čtyř kol.

CLA je menším sourozencem kupé CLS, které ve své první generaci založilo segment moderních čtyřdveřových automobilů se siluetou podobnou kupé. Za zmínku bezpochyby stojí velmi nízký koeficient odporu vzduchu (cx=0,22), ten ale platí pouze pro základní motor.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz CLA 220 CDI

Názory na design se vždy různí a jsou do značné míry subjektivní. CLA vypadá i díky AMG paketu a osmnáctipalcovým kolům s nízkoprofilovými pneumatikami velmi honosně, proti výrazně dražšímu CLS mu ale chybí ten pravý luxus velkých drahých aut.

Křivek je u CLA, tedy auta velikosti octavie, až příliš, extravagantní pojetí přední masky, či boubelaté zadní partie působí zvláštně. A třebaže spoustě lidí se toto auto naživo líbilo, autor článku je v hodnocení designu více kritický. Ale jak bylo řečeno v úvodu tohoto odstavce, hodnotit design je vždy zaujaté.

Kufr stačí bohatě, vzadu moc místa není

Vzadu dle očekávání není kvůli prudce zkosené střeše mnoho místa pro hlavu. Otlačení od stropního čalounění pocítí cestující s tělesnou výškou zhruba od 175 cm. Sedáky jsou kratší, a třebaže v příčném směru je místa vzadu docela dost, je lepší brát CLA jako auto pro 2 + 2 cestující.

Zavazadelník nabídne mírně nadprůměrných 470 litrů, přístup je vzhledem k tříprostorové karoserii poněkud horší. Pokud ale získáte potřebný grif, naskládáte do na šířku i na délku dostatečně velkého kufru až nečekané množství zavazadel. Praktičnost navíc zvyšují zadní dělené sedačky, které lze sklopit.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz CLA 220 CDI

Přední příplatkové sportovní sedačky se žlutou linkou uprostřed jsou velmi pohodlné, neztratily by se ani v nějakém sportovně laděném modelu. Jejich výplň je příjemně tuhá a i díky nižšímu posazu není v tomto bodě co kritizovat.

Naopak, negativní hodnocení zaslouží výhled vzad, při couvání bez parkovacích senzorů (výhradně aktivní parkovací asistent stojí 20 582 korun) jen velmi těžko odhadnete, kde končí záď vozu.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz CLA 220 CDI

Interiér CLA se svou kvalitou dílenského zpracování a výběrem použitých materiálů bez sebemenších námitek může rovnat s Mercedesem třídy C.

Volant s hladkou perforovanou kůží padne příjemně do ruky, čitelnost budíků nemá slabé místo a dostatek informací poskytuje i mezi otáčkoměrem a rychloměrem umístěný palubní, v českém jazyce komunikující počítač.

K nejsilnějšímu dieselu povinně automatická převodovka

Jako již tradičně se samočinná převodovka ovládá malou páčkou vpravo vedle volantu; ne každému bude toto řešení vyhovovat, využívat k řazení ale můžete i drobná „pádla“ pod volantem.

V případě CLA je dvouspojková sedmistupňová (manuální pro nejsilnější diesel žel nedostanete) a nabízí tři jízdní režimy.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz CLA 220 CDI

V tom sportovním software převodovky čtyřválcový motor vytáčí do otáček, kdy už zaznamenáte nepříjemný hluk. Režim Eco je příliš letargický, a třebaže tato převodovka jako celek není špatná, mohla by přeci jen poskytovat rychlejší reakce při rychlejší jízdě na technických tratích.

Při běžné jízdě ve městě je podle nás 7G-Tronic o něco lepší než cukající sedmistupňové DSG koncernu Volkswagen, na dálnici jsou si obě převodovky rovny.

Jezdí výtečně, za srdce ale nechytne

Řízení klade velmi přirozený odpor, znatelně lepší než kupříkladu v Audi A3 sedan, které má rovněž pohon předních kol. Od mercedesu očekáváte, že bude jezdit špičkově, což CLA splnit nedovede, minimálně ne tak dobře jako cenově podobná třída C.

Bez výraznějších chyb je 2,2litrový turbodiesel, který na přední kola přenáší bohatě postačujících 350 Nm. Nástup výkonu je příjemný, bez vibrací s celkově dobrým utlumením. CLA 220 CDI dovede velmi schopně zrychlovat i kolem 160 km/h, přitom se s ním dá jezdit kolem šesti litrů nafty.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz CLA 220 CDI

Daný model představuje na jedné straně vysokou technickou vyspělost, která je vlastní většině současných mercedesů (zpracování interiéru, nabídka a výkonnost motorů), na straně druhé je nutné překousnout kontroverzní design.

Vedle toho i velmi dobré, ale nikoliv nadprůměrné jízdní vlastnosti, překvapivě malou praktičnost a malý punc exkluzivity. Což při sebevědomé ceně zamrzí.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:2143 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:125 kW (170 k) při 4000 ot./min.
Max. točivý moment:350 Nm od 1400 ot./min.
0–100 km/h:8,2 s
Nejvyšší rychlost:230 km/h
Průměrná spotřeba:4,5 l/100 km
Pohotovostní/užitečná hmotnost:1525 kg / 480 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:713 900 Kč (CLA 180, 122 k)
Cena s testovanou motorizací:943 800 Kč

Reklama

Výběr článků

Načítám