Omlazený Forester se změnil pouze v detailech, které lze vidět při podrobnějším prozkoumání.  Nová je maska chladiče, vzhled sedmnáctipalcových litých kol, zpětná zrcátka mají jiný tvar a obsahují i směrové ukazatele. Barvy laku karoserie se rozšířily o dvě modré metalízy.

Uvnitř jsou nové optitronové ukazatele, nechybí ani analogový ekonoměr, který zobrazí aktuální spotřebu paliva. Přesto, ovládání palubního počítače pomocí malé, nevhodně umístněné tyčky zůstalo stejné; a ani nyní se nedozvíte dojezd vozidla. Nová je i příplatková barevná parkovací kamera, audio aparatura a duální klimatizace. Jinak vše zůstalo při starém, výtečná je prostornost (a to i na zadních sedadlech) a výhled ze sedadla řidiče.

Subaru Forester (2011)

Subaru Forester (2011)

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

U benzínového motoru se stále čeká na novou šestistupňovou převodovku, zatím je k dispozici redukční převodovka, byť unikátní, ale v kombinaci s pouze pětistupňovým manuálem. Nebo ještě hůře se zastaralým, pouze čtyřstupňovým (!) automatem. Převodovka je přesná, řazení jednotlivých „kvaltů“ jde ale poněkud ztuha (platí to zejména pro řazení zpětného chodu, který se ani při zcela vyšlápnuté spojce nemusí povést hned napoprvé).

Na podvozku se prakticky nic nezměnilo; Forester potěší posádku dobrým tlumením nerovností a celkovým komfortem. Při ostřejší jízdě je patrný znatelný náklon karoserie, držení stopy a celková jistota jsou ale na velmi dobré úrovni.

Subaru Forester (2011)

Subaru Forester (2011)

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Upravený dvoulitr plní Euro 5

Hlavní novinkou pod kapotou je instalace třetí generace plochého čtyřválcového dvoulitru s charakteristickým zvukem motoru typu boxer a velkou kultivovaností. Přestože díky prodloužení zdvihu došlo k takřka zanedbatelnému nárůstu točivého momentu (o pouhé 2 Nm), stále je motor navzdory 150 koním poněkud letargický a pro svižnou jízdu jej musíte vytočit nad 4000 otáček, kdy výrazněji ožije.

Průměrná spotřeba v našem případě dosáhla dle palubního počítače 9,4 litru na 100 ujetých kilometrů. Je však třeba připomenout, že za vyšší spotřebou stojí i fakt, že jsou stále poháněna všechna čtyři kola.

Subaru Forester (2011)

Subaru Forester (2011)

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Forester i nadále boduje tradičními zbraněmi – stálý pohon 4x4, plochý motor typu boxer, velká prostornost a schopnosti v terénu či při tahání přívěsů. Naopak, zatím stále chybí šestistupňová manuální převodovka (která je k dispozici pro dvoulitrový diesel), benzínový dvoulitr by potřeboval pár desítek newtonmetrů navíc a několik ergonomických prohřešků se v modernizovaném a nyní hezčím interiéru stále nepodařilo odstranit. Forester není konkurent luxusních SUV, je to prostorné auto na pomezí SUV a off-roadu. A tak je třeba k němu přistupovat.

Subaru Forester 2,5 XT

Subaru Forester 2,5 XT- minulá generace.

FOTO: maž, Novinky

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor:1995 ccm, čtyřválec, zážehový,
Max. výkon:110 kW (150 k) při 6000 ot./min.
Max. točivý moment:198 Nm při 4200 ot./min.
0 - 100 km/h:10,7 s
Nejvyšší rychlost:185 km/h
Kombinovaná spotřeba:7,5 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1540 kg
Poháněná náprava:stálý 4x4
Cena základní verze:589 000 Kč

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů značky Subaru najdete na Sauto.cz.