Hlavní obsah

Test Hondy CBR 250 R: "dvěstěpadesátka" za skvělé peníze

Novinky, Petr Kološ

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jednoválec skoro bez vibrací. Stroj dostupný s ABS. Udrží 130 km/h při dálničním režimu. Motorka lehká, úzká, dobře ovladatelná, za skvělé peníze – takové dojmy zanechala letošní novinka Hondy po týdenním testu.

Článek

Stroje malých objemů sedláme jen za těchto okolností: když jsme začátečník, děvče nebo když motorku bereme jako dopravní prostředek. Ve všech ostatních případech vnímáme motocykl jako emotivní záležitost, což úzce souvisí s objemem a výkonem motoru. Zjednodušeně řečeno, všichni kromě v úvodu vyjmenovaných se na kategorii strojů 250 ccm dívají skrz prsty. O to překvapenější by po jízdě na CBR 250R byli. Tak jako my.

Výrobce pochopitelně ví, pro koho motorku vyrábí, a tak je malá a úzká záměrně. Každopádně dospělý muž průměrných středoevropských propozic si připadá na této motorce nepatřičně. Kromě tohoto dojmu se dá Hondě 250 CBR vytknout nízké čelní plexi, kvůli kterému na jezdce hromotluka fouká. Pokud si ale uvědomíme v úvodu zmíněné zaměření motorky, zjistíme, že to není vada - cílová skupina trpět nebude.

Jede až 160 km/h

Fandové cestovní Hondy VFR1200F ocení, že CBR250R vychází z jejich linek. Skoro by se dalo říct, že je to „bejbyVFR“. Cestovatelského ducha podpoří i solidní 13 litrová nádrž. Spotřeba se podle výrobce má pohybovat kolem 3,7 litru, takže byste s tímto strojem měli celkem bez problémů ujet přes 300 km. Toho je možné dosáhnout jen při klidné jízdě. Pokud se budete pohybovat na dálnici, kde motorka dosahuje i na nelegální 160 km/h a kde tachometrových 135 km/h zvládá držet i do stoupání, dojde vám benzín mnohem dřív – motorka při plném zatížení spotřebuje kolem 5,5 litru benzínu na 100 km.

Přestože od jednoválce se jaksi automaticky čekají vibrace, Honda je premiantkou, která je dokázala ve svém trubkovém rámu odtlumit. Na řadu přijdou až ve skutečně vysokých otáčkách (cca 9500 ot.min - těsně před červeným polem otáčkoměru) kdy se rozklepou i zrcátka. Nicméně motor samotný je velmi statečný. I při svém malém objemu se snaží i v nízkých otáčkách. Skoro by se dalo říct, že je pružný. Na 250tku má i slušný zvuk. Brzdy, které můžete mít za příplatek i s ABS, patří svou účinností ke standardu v segmentu.

Cenová pobídka

Jezdecká pozice není nijak extra sportovní, řídítka jsou spíše vyšší. Spolu s velkorysým vybavením přístrojové desky, které dominuje klasický analogový otáčkoměr, a pak je tu digitálním displej s údaji jako jsou rychlost, počítadlo denních i celkových kilometrů, teplota motoru, hodiny a stav paliva, se opět dostáváme k tématu cestování  - přestože výrobce řadí CBR 250 R do kategorie supersportů.

A to nejzajímavější závěrem. Honda začala agresivní cenovou bitvu už s malým skútrem PCX. Stejně jako on i CBR 250R je globální motorkou vyráběnou v Thajsku. Základní cena u nás je 99 900 Kč, příplatek za ABS je 10 000 Kč. Za stroj bez slabých stránek se to zdá cena snad až příliš nízká.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:249.4cm3, V1, čtyřtakt, chlazený kapalinou, DOHC, 4 ventily
Max. výkon:19,42kW / 8 500 ot./min.
Max. točivý moment:22,9 Nm / 7 000 ot./min.
0 - 100 km/h:neudává
Kapacita nádrže:13 l
Hmotnost:162 kg
Pohon:řetězem
Cena:99 900 Kč

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám