Hodnotit design je vždy ošemetné, Volvo XC60 nicméně podle nás vypadá hezky – velmi zdařile kombinuje sportovní styl s nenucenou severskou elegancí. Designéři si vyhráli i s detaily - například v případě zadních, netradičně protáhlých světlometů. Škoda jenom nehezké koncovky výfuku, která celkový dojem trochu kazí.

Zavazadelník má velikost 495 litrů, což by pro běžné přepravní nároky mělo stačit, ve srovnání s konkurencí jsou jeho rozměry lepším průměrem. Místa pro posádku je dostatek, není problém cestovat i na delší cesty se čtyřmi dospělými na palubě.

Volvo XC60 3,2 AWD

Volvo XC60 3,2 AWD

FOTO: maž, Novinky

Zaměření na komfort

Podvozek zaměřený na komfort dobře pohlcuje nerovnosti, ale zároveň se dobře drží stopy i v rychleji projížděných zatáčkách a celkově působí robustním dojmem (bráno s ohledem na kategorii podobně velkých SUV).

V době testu byla ještě naše země takříkajíc pod sněhem, takže bylo možné vyzkoušet trakční podmínky za zhoršených podmínek. Systém Haldex, kterým vybavuje své vozy i koncern VW, fungoval dle očekávání dobře. Rozjezdy na uklouzaném sněhu a ledu se odehrávaly bez sebemenšího zaváhání s hladkým přenosem výkonu mezi obě nápravy.

Volvo XC60 3,2 AWD

Volvo XC60 3,2 AWD - dobře přístupný kufr

FOTO: maž, Novinky

Při jednom z výjezdů po neprotažené polní cestě na vrcholek kopce bylo cítit, jak velkou má elektronika s přenosem výkonu práci. Volvo XC60 nakonec neprotažený kopec zdolalo, ale bylo jasné, že větší terénní nerovnosti a překážky by asi byl – i přes solidní světlou výšku - problém překonat.

Kompletní bezpečnostní výbava

Překvapit by vás neměla kompletní bezpečnostní výbava už v základu. Máme tady přední, boční i hlavové airbagy, opěrky hlavy chránící krk při nárazu do XC60 zezadu nebo systém BLIS sledující v zrcátku mrtvý úhel. Dále nechybí systém hlídající, zda jste nechtěně nevybočili z jízdního pruhu. Novinkou je systém City Safety, který dovede auto zastavit, pokud hrozí kolize s překážkou před vozidlem.

Volvo XC60 3,2 AWD

Volvo XC60 3,2 AWD - systém BLIS ukrytý v zrcátkách

FOTO: maž, Novinky

Největší slabinou modelu je jeho pohonná jednotka (3,2litrový šestiválec), která nenabídne pocitově větší zrychlení než silnější (a levější) turbodiesely, určené pro XC60. Spotřeba paliva se pak pohybuje zhruba na dvojnásobku toho, co by v testovaném modelu spotřebovaly vznětové agregáty. Mezi další nevýhody verze 3,2 AWD pak patří ještě vyšší pořizovací cena.

Volvo XC60 3,2 AWD

Volvo XC60 3,2 AWD - má bezklíčové startování a otevírání a zavírání vozu.

FOTO: maž, Novinky

Velká spotřeba šestiválce

V týdenním testu jsme dosáhli průměrné spotřeby 13,5 litrů paliva, což bude akceptovat jen zarytý odpůrce turbodieselů. Motor má navíc bezpohlavní zvuk a chybí mu i výkonová špička, kolem třech tisíc otáček ožije a nabídne dobrou dynamiku. Vzhledem k vysoké spotřebě paliva to ale nestačí. Volvo XC60 je výborné auto, ale ve spojení s benzínovým šestiválcem trochu ztrácí smysl...

Volvo XC60 3,2 AWD

Volvo XC60 3,2 AWD

FOTO: maž, Novinky

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:3192 ccm, šestiválec, zážehový
Max. výkon:175 kW (238 k) při 6200 ot./min.
Max. točivý moment:320 Nm při 3200 ot./min.
0 - 100 km/h:9,4 s
Nejvyšší rychlost:210 km/h
Průměrná spotřeba:11,2 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1874 kg
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:1 119 300 Kč