Hlavní obsah
Mini John Cooper Works Buggy Foto: Mini

Mini ukázalo dakarskou buginu, má 800 Nm a poháněná zadní kola

Mini na jeden z nejtěžších rally závodů světa nasadí nový stroj s pohonem pouze zadních kol. Celkem bude v barvách britské automobilky závodit sedm posádek.

Mini John Cooper Works Buggy Foto: Mini
Mini ukázalo dakarskou buginu, má 800 Nm a poháněná zadní kola

Buginu Mini John Cooper Works pohání třílitrový vznětový šestiválec s výkonem 250 kW, tedy 340 koní a maximálním točivým momentem 800 Nm. Motor využívá přeplňování s dvoukomorovým turbodmychadlem BMW TwinPower Turbo. Stejný agregát rovněž žene vpřed soutěžní speciál John Cooper Works Rally.

Nezapomínalo se ani na ochranu posádky. Pilota a navigátora v extrémních situacích chrání ocelový trubkový rám, na nějž jsou namontovány panely karoserie z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny a kevlaru.

Mini John Cooper Works Buggy

Foto: Mini

Mini John Cooper Works Rally

Foto: Mini

Zajímavostí je, že popisovaná bugina nespoléhá na pohon obou náprav, ale jde o „zadokolku”. Pro auta s jedinou poháněnou nápravou platí jiná pravidla než pro vozy 4x4, což je i důvod, proč Mini nasadí jak John Cooper Works Rally s pohonem obou náprav, tak popisovanou buginu.

Jubilejní, 40. ročník nejdelšího rallye závodu, ve kterém posádky a jejich auta musí zvládat nadmořskou výšku přes 4000 metrů, začíná v peruánské Limě v sobotu šestého ledna 2018.

Mini John Cooper Works Buggy

Foto: Mini

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Mini na Sauto.cz.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Mini na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků