Hlavní obsah

Mini ukázalo dakarskou buginu, má 800 Nm a poháněná zadní kola

Novinky, maž

Mini na jeden z nejtěžších rally závodů světa nasadí nový stroj s pohonem pouze zadních kol. Celkem bude v barvách britské automobilky závodit sedm posádek.

Foto: Mini

Mini John Cooper Works Buggy

Článek

Buginu Mini John Cooper Works pohání třílitrový vznětový šestiválec s výkonem 250 kW, tedy 340 koní a maximálním točivým momentem 800 Nm. Motor využívá přeplňování s dvoukomorovým turbodmychadlem BMW TwinPower Turbo. Stejný agregát rovněž žene vpřed soutěžní speciál John Cooper Works Rally.

Nezapomínalo se ani na ochranu posádky. Pilota a navigátora v extrémních situacích chrání ocelový trubkový rám, na nějž jsou namontovány panely karoserie z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny a kevlaru.

Foto: Mini

Mini John Cooper Works Buggy

Foto: Mini

Mini John Cooper Works Rally

Zajímavostí je, že popisovaná bugina nespoléhá na pohon obou náprav, ale jde o „zadokolku”. Pro auta s jedinou poháněnou nápravou platí jiná pravidla než pro vozy 4x4, což je i důvod, proč Mini nasadí jak John Cooper Works Rally s pohonem obou náprav, tak popisovanou buginu.

Trénink v dakarském speciálu: U Jihlavy jsme našli těžší terén než na Dakaru

Rallye Dakar

Jubilejní, 40. ročník nejdelšího rallye závodu, ve kterém posádky a jejich auta musí zvládat nadmořskou výšku přes 4000 metrů, začíná v peruánské Limě v sobotu šestého ledna 2018.

Foto: Mini

Mini John Cooper Works Buggy

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám