Hlavní obsah

Znovuzrozené Volvo P1800 je splněným snem fanoušků klasických aut

Novinky, Marek Bednář

Volvo P1800 Cyan je lehčí, silnější a po všech stránkách lepší než originál. O bezpečnostní prvky je oholené tak moc, že to i některým puristům přijde přehnané. A švédská firma Cyan Racing ho bude i prodávat.

Foto: Cyan Racing

Volvo P1800 Cyan

Článek

Příznivcům švédských aut jistě není třeba připomínat Volvo P1800 z 60. let minulého století, dodnes krásné kupé. Jedno z nich je dokonce rekordmanem v kilometrovém proběhu - americký učitel Irvin Gordon s červeným kouskem najel více než 5 milionů kilometrů, než v roce 2018 zemřel.

Švédská firma Cyan Racing, která se zabývá úpravami a závoděním s auty značek Volvo a Lynk & Co, nyní legendárnímu modelu P1800 vdechla nový život pomocí tzv. restomodu, restaurace a modifikace v jednom. A výsledek je skutečně působivý.

Foto: Cyan Racing

Volvo P1800 Cyan

Jmenuje se jednoduše Volvo P1800 Cyan a tento konkrétní kousek na fotkách začal svůj život jako běžné P1800 z roku 1964, které potřebovalo renovaci. Karoserie však byla velmi významně upravena a zesílena za použití vysokopevnostní oceli a karbonu, že je otázkou, zda vůbec můžeme tento vůz považovat za Volvo P1800, třebaže tak vypadá.

Zásadními úpravami prošlo také šasi a podvozek, aby se dala namontovat moderní kola ve větším rozchodu. Co zůstává stejné, je koncepce - řadový čtyřválec pod přední kapotou a pohon zadních kol.

Foto: Cyan Racing

Volvo P1800 Cyan

Původní P1800 mělo 1,8l nebo 2,0l čtyřválec. Dvoulitr je i zde, ovšem je to přeplňovaný motor odvozený ze závodní jednotky, kterou Cyan Racing používá od roku 2011. Turbo značky Borg Warner dává až 2,7 baru tlaku a výkon motoru je tak 420 koní, točivý moment 455 N.m. Vůz váží 990 kg, což je mimochodem o nějakých 150 kg méně než originální P1800.

Přes pětistupňový manuál, kardanovou hřídel z karbonu a samosvorný diferenciál putuje tato síla na zadní kola. A není tu žádná elektronická záchranná síť, na kterou jsme z dnešních aut zvyklí - vůz nemá ESP ani ABS a podle tiskové zprávy ani posilovač brzd, což jednoho přivede na myšlenku, zda to Švédové s tím purismem trochu nepřehánějí.

Foto: Cyan Racing

Volvo P1800 Cyan

P1800 Cyan má být i na prodej, samozřejmě v zakázkové ruční výrobě. Firma nezveřejnila cenu, pouze uvedla, že ji zájemci mají kontaktovat, což naznačuje, že si za vůz naúčtuje pořádnou sumu.

Pokud už hledáte telefonní číslo, mějte na paměti, že se jedná o nový vůz, který nesplňuje žádné současné požadavky EU po stránce elektronické výbavy a dost možná ani emisí škodlivin. Registrovat ho pro provoz na silnicích tedy může být obtížné, až nemožné.

Foto: Volvo

Původní Volvo P1800; na snímku kousek z roku 1967, který hrál v britském seriálu The Saint s Rogerem Moorem v hlavní roli.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám