Hlavní obsah

Závodní Peugeot 9x8 se představil ve finálním provedení

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Hybridní Peugeot 9x8 se konečně ukázal ve svém závodním zbarvení, v němž za necelé dva měsíce nastoupí do vytrvalostního závodu v Monze. Čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans však pojede až příští rok.

Foto: Peugeot

Peugeot 9x8 ve finálním provedení

Článek

Téměř před rokem představený koncept vytrvalostního závoďáku pro nejvyšší třídy LMH (Le Mans Hybrid) a LMdH (Le Mans Daytona Hybrid) se konečně ukázal ve finální formě – s aerodynamikou i zbarvením tak, jak bude závodit. Pro Peugeot je to návrat do vytrvalostního závodění po konci modelu 908, který jezdil v sezónách 2011 a 2012.

9x8 se poprvé na start postaví při šestihodinovce v Monze v červenci. Za jeho volant usednou piloti Jean-Eric Vergne, Mikkel Jensen, Gustavo Menezes, Loïc Duval, Paul Di Resta a James Rossiter.

Foto: Peugeot

Vedení závodního týmu a piloti Peugeotu 9x8

Navzdory původnímu plánu však letos nepojede královnu vytrvalostních závodů, čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans. Proč? Jak vysvětlil Jean-Marc Finot, šéf divize Stellantis Motorsport, letos sezóna začala pozdě a nebylo by dost času doladit spolehlivost a výkonnost.

V útrobách vozu pracuje hybridní pohonné ústrojí, sestávající z 2,6l vidlicového šestiválce přeplňovaného turbodmychadly a elektromotoru. Spalovací motor dává 707 koní a pohání zadní kola, elektromotor má 272 koní a pohání ta přední.

Elektrický systém pracuje s 900V architekturou, což umožní superrychlé nabíjení. Zásoba stooktanového závodního benzínu je devadesátilitrová a palivo pochází od firmy Total Energies.

Za volantem Peugeotu 308 SW: Komfort a elegance vládnou

Testy

Podle automobilky je 100% obnovitelné, ovšem zda to je něco na způsob bioetanolu nebo naopak syntetický benzín, není známo. Víme ale, že hmotnost vozu je jen 1030 kg, tedy jen zhruba o metrák víc než váží Volkswagen up!.

První testování vozu proběhlo v prosinci loňského roku a od té doby vůz najezdil přes 10 tisíc kilometrů na Magny-Cours, v Barceloně, Aragónu, Le Castellet či v portugalském Portimãu, kde proběhlo i představení finální verze. Testováním prošel i neobvyklý design bez prominentního zadního křídla, o kterém mnozí spekulovali, že pro ostré nasazení nebude průchozí.

Test Peugeotu 508 PSE: Hodně koní, málo litrů

Testy

9x8 také zastává pozici vlajkové lodi nové řady silničních elektrifikovaných sportovních vozů, z nichž už jeden kousek je na světě – 508 PSE, tedy „Peugeot Sport Engineered“. 9x8 „podtrhuje odhodlání k perfekcionismu pro závodění i zákazníky“, uvádí automobilka.

Reklama

Výběr článků

Načítám