Hlavní obsah
Volkswagen ID.4 Foto: Volkswagen

Zadní brzdy modelu ID.4 mají přežít celý automobil, zní z Volkswagenu

Volkswagen obhajuje použití bubnových brzd na zadní nápravě nového elektrického crossoveru ID.4. Mají vydržet celý životní cyklus automobilu. Stejné řešení má i sesterská Škoda Enyaq iV.

Volkswagen ID.4 Foto: Volkswagen
Zadní brzdy modelu ID.4 mají přežít celý automobil, zní z Volkswagenu

Moderní elektromobil provozní brzdy používá jen při opravdu ostré jízdě či při nouzovém brzdění. Běžnou deceleraci obstará rekuperace elektrické energie, díky které se zároveň dobíjí baterie.

Volkswagen se tedy u nových vozů na elektrické platformě MEB rozhodl k poměrně radikálnímu řešení. Na zadní nápravě používá bubnovou, tedy uzavřenou konstrukci brzd. Ty jsme v současných automobilech zvyklí vídat jen u nejmenších městských vozidel.

Mají své nesporné výhody v levnější, jednodušší konstrukci, do které se snáze implementuje parkovací brzda. Také díky uzavřené funkční části tolik nehrozí koroze. Podle Volkswagenu je dokonce u tohoto typu bubnové brzdy vyloučena.

Typická negativa „bubnů”, jako nižší účinek či náchylnost k přehřívání, pak u ID.4 právě kvůli minimálnímu používání nemají být překážkou, zejména na zadní, méně zatěžované nápravě.

Přesto mají přední kotoučové brzdy průměr 358 milimetrů. Vůz o hmotnosti blížící se dvěma tunám totiž musí umět ubrzdit v nouzových situacích nebo v teoretických případech, například když vůz vyjede z vrcholu horského průsmyku s nabitou baterií, která už „odmítne” čerpat energii z rekuperace.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Volkswagen na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků