Hlavní obsah
Koncept Porsche Mission E (na snímku) je předobrazem modelu Taycan. Foto: Porsche 2x

Vrcholné Porsche Taycan se má jmenovat Turbo, i když žádné turbo mít nebude

Elektrická auta nemají turbodmychadla, pokud k bateriím a elektromotorům nemají nějakou palubní nabíječku. Přesto se nejvyšší varianta Porsche Taycan má jmenovat „Turbo”. Má to logické vysvětlení.

Koncept Porsche Mission E (na snímku) je předobrazem modelu Taycan. Foto: Porsche 2x
Vrcholné Porsche Taycan se má jmenovat Turbo, i když žádné turbo mít nebude

Americký novinář Alex Roy se registroval u Porsche jako zájemce o elektrický taycan. Na dotaz na verze a ceny vozu mu přišla od automobilky velmi zajímavá odpověď. Zveřejnil ji na Twitteru.

„Porsche postaví tři modely, Taycan, Taycan 4S a Taycan Turbo,” píše se v e-mailu. „Protože pojmenování podle spalovacích motorů je cestou, jak se zákazníci přivádějí k elektromobilům,” reaguje Roy v tweetu.

Ve skutečnosti ale existuje logické vysvětlení, proč se má vrcholný taycan jmenovat takto, i když v něm turbodmychadlo najdete jedině jako zavazadlo; to kdyby si tuto součástku někdo vezl z obchodu pro jiné své auto.

Označení „Turbo” na zádi vozů Porsche donedávna označovalo, že v útrobách najdete nejméně jedno turbodmychadlo. V současných generacích všech modelů v nabídce značky však je turbodmychadlem přeplňovaná naprostá většina verzí, ale označení „Turbo”, příp. „Turbo S”, má jen ta nejsilnější, nejrychlejší a nejdražší varianta.

Koncept Porsche Mission E (na snímku) je předobrazem modelu Taycan.

Foto: Porsche

„Turbo” vždy znamenalo to nejlepší, co je u daného modelu k dispozici, bez ohledu na to, jestli byl motor přeplňovaný turbodmychadlem - a proto můžete označit tento krok Porsche za zcela pochopitelný, logický a normální.

Na druhou stranu, úplně stejně ho lze prohlásit nesmyslem či svatokrádeží, protože toto označení kdysi vzniklo podle přítomnosti turbodmychadla a dodnes se na tom nic de facto nezměnilo.

Má být dražší než panamera

V e-mailu, který Roy dostal, je zajímavá ještě jedna věc, a sice informace o amerických cenách. Ty mají začínat nad 90 tisících dolarů (2,05 milionu korun) za model Taycan, pod 100 tisíci dolary (2,27 milionu korun) za Taycan 4S a nad 130 tisíci dolary (2,96 milionu korun) za vrcholnou verzi.

To znamená, že základ má být dražší než panamera, která v USA začíná na 86 300 dolarech (1,96 milionu korun). Turbo naopak má být podstatně levnější než Panamera Turbo, jejíž americká cena startuje na 151 500 dolarech (3,44 milionu korun).

Samozřejmě, v Evropě můžou ceny vypadat jinak; toto je jen první vlaštovka, od které se můžeme odpíchnout. Pro úplnost, podle českého webu Porsche stojí model Panamera od 2,51 milionu korun a Panamera Turbo od 4,28 milionu korun.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků