Hlavní obsah

Volvo postupně odhaluje svůj první elektromobil, poukazuje tradičně na bezpečnost

Novinky, fra

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Volvo už dávno oznámilo, že jejich vozy se postupně přesunou od benzinových stanic k elektrickým zásuvkám. Zatím však elektromobil nabídly pouze v rámci dceřiné společnosti Polestar. Ovšem teď jsme se konečně dočkali. Tedy alespoň zčásti.

Foto: Volvo

Nová platforma pro elektrické Volvo XC40.

Článek

Volvo vydalo první fotografie pohonu inovovaného modelu XC40. Žádné snímky karoserie, která se pravděpodobně bude shodovat s tou současnou, ale jen a jen techniku. Ukazuje první elektrické Volvo. Sice zatím bez technických informací, ale zato s bezpečnostními novinkami.

Volvo, které se přihlásilo k plánu, že od roku 2020 se v jejich nových vozidlech žádný cestující nezabije, samozřejmě tento slib musí dodržet i u elektromobilu. A to je trochu problém. Jejich konstrukce totiž postrádá jeden důležitý deformační člen – motor. Ten funguje v klasických autech jako nárazníková zóna, ale u elektromobilu nikoliv. A tak Volvo muselo vytvořit speciální výztuhy dopředu, kde nebude vůbec nic. Stejně tak i dozadu, kde je naopak elektromotor.

Foto: Volvo

Klec automobilu v sobě kombinuje několik materiálů. Vytváří také silnější deformační zóny tam, kde chybí motor.

Foto: Volvo

I akumulátory pod podlahou musí mít speciální ochranu

Ovšem jedno z největších nebezpečí číhá u akumulátorů. Je to ohromný kus těžké hmoty, který sedí mezi koly. Volvo se snažilo co nejvíce snížit jejich zástavbu, tedy i těžiště celého auta. Hmotnost ale znamená i setrvačnost. Proto byla pro celý akumulátorový prostor vytvořena nová velká hliníková klec, která akumulátory drží a vytváří i deformační člen při bočním nárazu.

Více o voze se dozvíme 13. října, kdy bude elektrické Volvo XC40 představeno.

Reklama

Související témata:

Související články

Test Volva XC40 T3: Připlácet netřeba

Novinářské vozy často bývají napěchovány výbavou. Není se čemu divit, vždyť sami chceme otestovat co nejvíce prvků, které auto nabízí. Jenže občas je dobré...

Výběr článků

Načítám