Článek
Volkswagen zatím o novém polu neřekl naprosto nic. Prozradil pouze to, že bude větší než předchůdce a že se kompletně odhalí již tento pátek 16. června v Berlíně. Ze dvou fotografií odmaskovaného vozu je patrné, že žádné velké designové změny nás nečekají – polo bude větší, ale vzhledově se současné generaci bude hodně podobat.
Vzhledem k tomu, že v rámci koncernu VW jako první dostal novou techniku model Ibiza od Seatu, můžeme vcelku racionálně predikovat, jak na tom malý volkswagen bude. V testu ibizy jsme napsali toto: díky nasazení nové platformy MQB A0 (poprvé v koncernu) se rozměry vozu změnily, délka a výška přitom zůstaly zachovány. Výrazně větší jsou rozvor náprav a šířka.
Základem litrové MPI a TSI
V porovnání se svým předchůdcem je pátá generace ibizy o značných 87 mm širší. Rozvor náprav se zvětšil o 95 mm na 2564 milimetrů navzdory tomu, že nový model je o dva milimetry kratší. Rozchod kol vpředu je oproti předchůdci o 60 mm širší, vzadu o 48 mm. Výška se snížila o zanedbatelný jeden milimetr. Podobné to bude i u pola a u chystané fabie čtvrté generace.
V nabídce pro polo budou stejné motorizace jako u nové ibizy: základem jsou litrové benzínové tříválce s výkony 55 kW/75 k (MPI) nebo 70 kW (95 k) a 85 kW/115 k (TSI). Později přijde čtyřválcové 1,5 TSI a dieselové agregáty. Počítá se i s verzí GTI, jejíž dvoulitrový čtyřválec by měl nabízet výkon kolem hranice 200 koní. A že už základní 95koňové TSI jezdí hezky, si můžete přečíst v našem testu Seatu Ibiza. [celá zpráva]