Hlavní obsah

Volkswagen představil dosud nejsilnější golf, slaví výročí verze R

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Výroční Volkswagen Golf R má 333 koní a stovku zvládne za 4,7 sekundy. Šestiválec nečekejte, přesto se technika trochu změnila. Dostal také modrá loga a skutečný karbon do interiéru.

Volkswagen Golf R 20 YearsVideo: Volkswagen

 
Článek

„Běžný“ Volkswagen Golf osmé generace má ve verzi R 320 koní. Kousek, který stojí nyní před námi, však má o 13 koní víc. To jej činí nejvýkonnějším golfem v historii tohoto modelu; předchozí generace končila na 310 koních.

Automobilka touto speciální edicí slaví 20 let od počátku Golfu R, třebaže když se tato verze německého bestselleru objevila, jmenovala se R32. Z jednoduchého důvodu – měla pod kapotou 3,2l motor VR6. Dával 241 koní a 320 N.m.

Foto: Volkswagen

Výroční Golf R 20 Years po boku původního Golfu R32 z roku 2022 (vpravo)

Takový výkon spolu s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou – bylo to mimochodem vůbec první sériově vyráběné a masově dostupné auto s touto technologií – znamenal zrychlení na stovku za 6,4 sekundy. Kdo zvolil manuální šestikvalt, byl na stovce o dvě desetinky pomaleji.

Šestiválec se do vrcholového golfu dostal ještě jednou, a to v páté generaci. Měl stejný objem a výkon 250 koní. Od šesté generace se tato verze jmenuje už jen R a pohání ji přeplňovaný čtyřválec.

Takový je i v současné generaci včetně výroční verze. V jejím případě dostali vývojáři z dvoulitru EA888 úhledných 333 koní. Vozu to stačí ke zrychlení na stovku za 4,7 sekundy a nejvyšší rychlost 270 km/h – o dvacet víc, než kolik kvůli elektronickému omezovači zvládá „běžný“ Golf R. Ovšem i v tomto případě je elektronické omezení víc než pravděpodobné.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Golf R 20 Years

Přibyla také funkce s názvem Emotional Start, která při startování vytočí motor na 2500 otáček. Co tomu říkají komponenty motoru, pro které je právě startování momentem největšího opotřebení, se můžeme jen domnívat. Podle automobilky tato funkce „zvyšuje očekávání typického řidičského zážitku modelu R“.

Další úpravou jsou změny v řídicí jednotce převodovky DSG, která má v režimech S a S+ nově dávat „znatelnou zpětnou vazbu“ při odřazování ve formě drobného cuknutí. A turbodmychadlo má zůstávat více roztočené i při jízdě pod nižší zátěží, což zmenší prodlevu turbodmychadla při následném razantním přidání.

Foto: Volkswagen

Palubní deska dostala dekor ze skutečného karbonu.

Samozřejmě tu jsou i změny designové, jako např. karbonové obložení přístrojové desky, což u Volkswagenu vidíme prvně, větší zadní spoiler, modrá loga či kryty zrcátek v odkazu na modrou barvu původního Golfu R32 a nezbytné plaketky.

Výroční Golf R se bude vyrábět do poloviny roku 2023 v omezených počtech, ovšem jakých automobilka zatím neoznámila.

Reklama

Související témata:

Související články

Test Volkswagenu Golf R: Raketa všedních dnů

Vrchol golfu, verze R s podobnou technikou jako u předchůdce, může působit jako ohraná písnička, ale i když základní charakter vozu zůstává, leccos se...

Výběr článků

Načítám