Hlavní obsah

Volkswagen pracuje na náhradě e-Upu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Rostoucí řady elektromobilů od automobilky Volkswagen podle dostupných informací rozšíří i malý městský hatchback. Nástupce e-Upu ponese název ID.1, ale vývojáři o něm mluví jako o projektu e-Zzity. Do výroby má přijít v roce 2025, dva roky poté, co se odhalí jako koncept.

Foto: Volkswagen

Platforma MEB, zde ve verzi pro Volkswagen ID.3

Článek

Údajně chystaný elektromobil ID.1 se, alespoň podle magazínu Car, který informace přináší, nebude svou ideou příliš lišit o současného městského e-Upu. Měl by mít pětidveřovou karoserii, což znamená větší praktičnost, krátké převisy karoserie a kola v jejích rozích. To vše autu usnadní fungování v městském provozu.

Exteriér byl měl nalézt inspiraci v modelu ID.3, který Volkswagen ukázal např. na loňském frankfurtském autosalonu a právě v těchto dnech ho prezentuje novinářům. Na rýsovacím prkně se už dokonce údajně objevily další karosářské varianty chystaného prcka - drsně vyhlížející ID.1 Crozz nebo minidodávka e-Roomzz.

První jízda se Škodou Enyaq: Jedna z největších revolucí v historii značky

AutoMoto

Co se pohonu týče, ID.1 bude výhradně elektromobil - má stát na zmenšené variantě platformy MEB, kterou v původní variantě používá jak VW ID.3, tak i chystaná Škoda Enyaq. Očekává se, že dostane dvě varianty baterií, nejspíš o kapacitě 24 a 36 kWh. To umožní prodávat vůz za nižší cenu, ale zároveň bude pochopitelně nižší dojezd auta; hovoří se o dojezdu maximálně 296 kilometrů.

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID.3

Původní plán zněl postavit auto, které se bude moci prodávat za co nejnižší cenu a stane se tak jedním z prvních „lidových“ elektromobilů. To se ale zcela nepodařilo. Volkswagen uvádí cenu okolo 20 tisíc eur, tedy aktuálním kurzem přibližně 524 tisíc korun.

Rozhodnutí použít platformu MEB bylo učiněno samozřejmě zejména s cílem snížení nákladů na výrobu auta. Celkově bude na tomto základu postaveno nejméně sedm elektrických Volkswagenů.

Reklama

Související témata:

Související články

Škoda poodhalila elektromobil Enyaq

První ryzí elektromobil značky Škoda a zároveň po dlouhé době první auto se zadním pohonem, model Enyaq, se ukázal na oficiální skice. Slibuje elegantnější...

Výběr článků

Načítám