Hlavní obsah

Volkswagen naftové motory nezatracuje, vyvinul hybridní TDI

Novinky, maž

Volkswagen na vídeňském motorovém sympoziu představil nový motor s interním kódem EA288 Evo. Vychází z již využívaného dvoulitrového TDI, je však vylepšen o mild-hybridní systém. Nový motor má nahradit hned tři motorizace - 1,4 TDI, 1,6 TDI a 2,0 TDI.

Foto: František Němec, Novinky

Motor TDI zastavěný ve vozidle Škoda

Článek

Nový motor je evolucí stávajícího agregátu EA288. Zásadní změnou je 12voltový startér a zároveň generátor plus lithium-iontová baterie s dosud neudanou kapacitou. Jde o tzv. mild-hybrid, tedy systém, kde elektromotor napomáhá při rozjezdu nebo při zrychlování. Energie se v případě tohoto motoru ukládá do baterií a díky generátoru dovede auto „popohnat” kupředu.

Volkswagen v případě motoru, který se objeví i v dalších vozech koncernu, například Škodě Superb, slibuje lepší odezvu turbodmychadla a samozřejmě bezproblémové plnění všech emisních testů v rámci nového WLTP. Motor má, stejně jako současné verze, filtr pevných částic (DPF) a využívá selektivní-katalytickou redukci (SCR) se vstřikováním močoviny (AdBlue).

Technická novinka bude k dispozici jak pro motory umístěné vpředu podélně (Audi), tak vpředu napříč (passat, superb). Automobilka uvádí, že motory řady EA288 Evo budou dostupné ve výkonovém spektru 100 kW (136 k) až 150 kW (204 k).

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám