Hlavní obsah
Volkswagen I.D. bude pionýrem skutečné elektromobility koncernu VW Foto: Volkswagen (2x)

Volkswagen na každém elektromobilu prodělá bezmála 80 tisíc korun. Konkurence je na tom hůř

Elektromobily stále nejsou tak konkurenceschopné, jak by se mohlo zdát. I když nadšenci argumentují tím, že nový Volkswagen I.D., který se začne prodávat příští rok, bude pod cenou dnešního elektrického Golfu-e, má to háčky.

Volkswagen I.D. bude pionýrem skutečné elektromobility koncernu VW Foto: Volkswagen (2x)
Volkswagen na každém elektromobilu prodělá bezmála 80 tisíc korun. Konkurence je na tom hůř

Podle zpráv časopisu Auto Motor & Sport budou nové Volkswageny I.D. fantastickou nabídkou pro všechny ty, kteří chtějí nové auto a přitom nemají na ty strašné ceny, jaké dnes stojí. Auta by měla stát jako dnešní dieselové vozy, takže by měla začínat na 29 990 eurech (asi 780 000 Kč).

Tato zpráva má ale několik slabších míst. Především to, že auto bude mít pouze základní akumulátorový set, který má kapacitu 48 kWh. Jak je to s podporou rychlonabíjení, zatím není známo. Každopádně dojezd bude někde kolem 330 km.

Druhou špatnou zprávou je, že tato nejlevnější varianta přijde později. První bude k mání kapacita akumulátorů 62 kWh a dojezd minimálně 400 km. Ovšem samozřejmě za přiměřeně vyšší cenu.

Nový elektromobil bude levnější než současný e-Golf.

Foto: Volkswagen

Třetí a asi nejzajímavější informací je, že na každém autě bude podle lidí pracujících u Volkswagenu (samozřejmě nechtěli být jmenováni) tratit firma až 3000 eur, což je asi 78 000 Kč. Podle odborníků to je přirozené a automobilky budou na výrobě elektromobilů tratit podle odhadů až do poloviny další dekády.

Volkswagen žádá pomoc

Samozřejmě že toto není nic nového. Naopak se zdá, že Volkswagen je na tom zatím nejlépe ze všech výrobců. Ty automobilky, které přiznaly, že na elektromobilech tratí, zatím přiznávaly výrazně vyšší částky. Třeba General Motors tratí na každém Chevroletu Bolt 9000 dolarů (asi 207 000 Kč) a Sergio Marchionne přiznal, že každý Fiat 500e stojí automobilku o 460 000 korun víc, než za kolik ho prodají. V lednu 2018 odhadovala ratingová agentura Moody´s, že všichni výrobci tratí na každém vyrobeném elektromobilu někde mezi 160 000 až 230 000 korunami.

Volkswagen nedávno oznámil, že kvůli elektromobilům bude muset zdražit automobily se spalovacími motory. Cena u vznětových motorů by měla vzrůst o 2000 až 2500 eur (51 200 až 64 tisíc korun) u zážehových o 1000 až 1500 eur (25 600 až 38 400 korun). Teď je jasné, proč k tomuto kroku Volkswagen přistoupil.

Také uvidíme, jak zareaguje německá vláda, ke které se Volkswagen odvolává, protože si je vědom, že zvýšení cen se dotkne především malých a levných automobilů. Ty se tak náhle stanou prakticky neprodejné. Chce tak, aby vláda dotovala nejen elektromobily, ale právě i miniauta se spalovacím motorem.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků