Článek
Pod kapotou tluče dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec. Motor s označením 2.0 TFSI má výkon 220 koní (164 kW) a točivý moment 350 Nm. Volkswagen bude nabízet i verzi s výkonem 230 (169 kW) koní a později se dost možná dočkáme i dalších mírně výkonnějších edicí, jako tomu bylo u minulé generace. [celá zpráva]
Golf GTI postavený na základech sedmé generace golfu zvládne zrychlit na stokilometrovou rychlost za 6,6 sekund, nejvyšší rychlost je 246 km/h u základní a 250 km/h u výkonnější verze.
Design odpovídá sportovnímu charakteru, přední maska je výraznější a nechybí jí typická červená linka, táhnoucí se podél světlometů. Podvozek je snížený o 15 mm, litá kola mají průměr buď 17, nebo 18 palců.
V interiéru nelze čekat žádné překvapení, kromě jiného volantu je zde tradiční károvaný vzor sedaček. Světovou premiéru sériové verze (která bude stejná jako koncept) podle našeho odhadu uvidíte na březnovém autosalonu v Ženevě, přičemž prodej bude patrně zahájen hned poté.
Na pařížském autosalonu se Volkswagenu povedlo i jedno faux pas - vystavené GTI totiž mělo podvozek snížený upínacími pásy, jak si všimnul nizozemský Autoblog.