Hlavní obsah

V Rinspeedu zaZen máte nebe nad hlavou i v dešti

Novinky, Jan Čech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Švýcarský úpravce automobilů Frank M. Rinderknecht, majitel úspěšné firmy Rinspeed, přiveze na ženevský autosalon velmi extravagantní vůz. Rinspeed zaZen je postaven na základu Porsche 911 Carrera S, ale stejně jako ostatní koncepty této firmy má vlastní karosérii. Nejzajímavější je na ní zřejmě celoplastová průhledná střecha.

Článek

Frank M. Rinderknechta známe jako velmi kvalitního designéra. Své umění dává téměř celé ve prospěch automobilům. Jeho poslední kreace se jmenuje Rinspeed zaZen. Jedná se o výkonný vůz, který i přesto, že se jedná o kupé, je maximálně vizuálně odlehčený.

Celá střecha průhledá

Jako nejzajímavější se na voze jeví střecha. Ta je vytvořena ze speciálního plastu Makrolon. Tento odolný materiál má výhodu především v tom, že je měkký a přitom čirý jako sklo. Protáhlá kopule tak mohla být vytvarována přesně podle představ konstruktéra a přitom jednoduše navázat na oblouk předního skla.

Další netradiční řešení nalézáme u plastů karosérie. Jsou téměř nezničitelné - i při poškrábání drží svou barvu a přitom mají vysokou pevnost a odolnost proti vnějším vlivům. Na zádi padne oko na netradiční světelný pás. Mezi čtyřmi kruhovými světly je obdélník s názvem vozu vyvedeným bílými minerály zatavenými do průhledného plastu. Překvapení však nastane, když zasvítí brzdová světla. Jejich zdroj totiž není tradičně vytvořen žárovkou či diodou přímo v "lampách", ale optickým vedením se holograficky promítá na krycí plast.

Interiér jak ve sci-fi

Interiér má zaZen vyveden ve velmi podobném stylu jako exteriér. Základ tvoří přístrojová deska převzatá z Porsche. Jen její povrch má potažen oranžovou kůží a dřevem. Sedadla sice nesou známou značku Recaro, ale jejich vzhled je naprosto originální. Jsou totiž průhledná, takže vypadají jako vyrobená z plastiku. Potah (Makrolon) i náplň (Technogel) také svůj původ v plastech mají, splňují však nepřísnější kritéria na pohodlí. Jak je to s prodyšností už Rinspeed nesdělil.

To nejlepší pod kapotou

Rinspeed zaZen se vážící 1495 kg je poháněn zážehovým šestiválcem boxer ze Porsche 911 Carrera S. Výkon 261 kW při 6600 ot./min a točivý moment 400 N.m při 4600 ot./min je produkován spalováním benzinu ve válcích o objemu 3824 ccm. Přes šestistupňovou manuální převodovku pohání zadní kola o rozměrech 305/25 R20.

Výrobce předpokládá stejně jako u všech svých ostatních kreací výrobu malé série, která zaručí exkluzivitu a vysokou cenu. Navíc chce Rinspeed navázat na tradici a v budoucnu vůz předělat na pohon ekologickým zemním plynem.

Reklama

Výběr článků

Načítám