Hlavní obsah

V Česku se začal prodávat nový Mitsubishi Outlander

Novinky,

Mitsubishi Outlander v první generaci nebyl moc úspěšný. V nabitém segmentu SUV nabízel pouze zážehový motor, což mu ubralo dost bodů. Nový Outlander však hned od začátku prodeje nabízí turbodiesel. Proto do něj české zastoupení vkládá velké naděje.

Článek

Mitsubishi Outlander je automobil, který je shodný s vozy Peugeot 4007 a Citroën C-Crosser [celá zpráva]. Vůz byl vyvinut právě Mitsubishi, koncern PSA do spolupráce vstoupil, až když již byl téměř hotov. Spolupráce vytíží výrobní kapacity v japonském výrobním závodě a přinese vozu i nový motor 2.2 HDI. Ten však nabídne značka až na podzim tohoto roku.

Karoserie Mitsubishi, motor z Německa

Mitsubishi Outlander tak zatím přichází s jiným - tentokrát pocházejícím od koncernu Volkswagen AG. Je jím známý dvoulitrový turbodiesel s výkonem 103 kW. Ačkoli disponuje kompletní technikou z VW, je nazván podle pravidel Mitsubishi: DI-D.

Vůz s rozměry 4640 x 1800 x 1680 mm, světlou výškou 196 mm a pohotovostní hmotností 1655 kg s tímto agregátem zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,8 s a maximální konstrukční rychlost je stanovena na 187 km/h.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Automobil disponuje celkem zajímavou technikou. Přední náprava (McPherson) je poháněná stále, zadní víceprvkový závěs však má v sobě také hnací hřídele. Otočným ovladačem na přístrojové desce je možné zvolit přednos na všechna kola či systém 4WD Lock. Ten ovšem neznamená žádnou uzávěrku mezinápravového diferenciálu. Systém totiž pracuje tak, že kardanova řídel je na převodovku napojena přímo a točí se neustále. Před zadní nápravou je však elektromechanicky ovládaná spojka, jež z podle potřeby pouští točivý moment na zadní diferenciál. Jenže nikdy ne v plném rozdělení 50:50. Systém Lock tak pouze zvýší procento točivého momentu, které je možné přenést na diferenciál.

:. Podvozek outlanderu má vpředu klasický závěs typu McPherson, vzadu pak víceprvkovou nápravu. (Foto Mitsubishi. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Vozy budou disponovat buď manuální šestistupňovou převodovkou nebo variátorem CVT.

V základu bohatá výbava

Mitsubishi Outlander v nové generaci nabízí pět či sedm míst v interiéru. Základní verze Invite však třetí řadou sedadel nedisponuje. Ale výbava je i tak velmi bohatá. Zahrnuje ABS, systém řízení stability a trakce (ASTC), šest airbagů, CD s přehráváním mp3...

:. Víko zavazadelníku je rozdělené na dvě části - ta spodní unese až 200 kg. (Foto NOVINKY/Jan Čech a Mitsubishi. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Sedmimístné verze jsou v nabídce od třetí výbavy Intense+.

Cena vozu začíná na 799 900 Kč. Za nejvyšší výbavu Instyle pak zákazník zaplatí 959 900 Kč. Nové motory v nich bude již zmíněný turbodiesel 2.2 HDI, tak i nový benzínový čtyřválec 2,4 l přijdou na trh na podzim.

Reklama

Související témata:

Související články

C-Crosser a 4007: konečně terénní Francouzi

Francouzské automobilky zatím nevstoupily do segmentu SUV a terénních vozů. Je však veřejným tajemstvím, že se připravují již dlouho právě automobily pro volný...

Výběr článků

Načítám