Hlavní obsah

Toyota vyvinula první středový airbag pro zadní sedadla

Toyota oznámila, že jako první automobilka představí středový airbag pro zadní sedadla, který by měl napomoci snížit závažnost poranění pasažérů cestujících na zadních sedadlech v případě boční kolize.

Toyota vyvinula první středový airbag pro zadní sedadla

Nový airbag je zabudován do pevné konzoly montované do zadních sedadel, která se objeví v příštím, dosud nespecifikovaném modelu značky Toyota.

Dojde-li k nárazu do vozidla z boku, airbag vystřelí z horní části konzoly a vytvoří bariéru napomáhající zmírnit poranění způsobená vzájemným střetem cestujících, případně nárazem pasažérů do konzoly. Další technické podrobnosti o novém airbagu Toyota nezveřejnila.

Toyota chce středový vzduchový vak montovat do svých nově vyvíjených modelů.
FOTO: Toyota , Bez zdroje

Jak airbag chrání posádku

Airbag je prvek pasivní bezpečnosti. Při srážce vozu se během několika milisekund skryté vaky, tedy airbagy, naplní vzduchem. Ochrání tak cestující před poraněním o tvrdé části interiéru.

Airbag je jedním ze základních a velice důležitých prvků pasivní bezpečnosti. Společně s bezpečnostními pásy a pyrotechnickými předpínači pásů snižují rychlost nárazu hlavy a hrudníku. Bezpečnostní pásy bývají také často vybaveny omezovačem tlaku, který snižuje zatížení hrudníku při střetu. V poslední době se objevují tzv. inteligentní airbagy, které dokáží regulovat rychlost a objem jejich naplnění podle síly nárazu.

Existuje mnoho druhů airbagů, nejčastěji používané jsou čelní. Dále pak boční, hlavové a kolenní airbagy. Například čelní airbag řidiče je umístěn přímo v hlavě volantu. Airbag spolujezdce je ukryt pod krytem v přístrojové desce. Při aktivaci airbagu dojde k porušení krytu airbagu na předem určených místech.

Zdroj: http://www.autolexicon.net/
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků