Hlavní obsah

Technologie pokročila, navrhnout elektrickou 911 bude snadnější, zní z Porsche

Německá automobilka Porsche se podobně jako většina dalších významných výrobců čím dál více angažuje na poli elektromobility. Vlajkovou lodí je v tomto směru sedan Taycan, kterého mají doplnit další modely. Naopak stálicí se spalovacím motorem zatím zůstává legendární 911. I jí by se ale měla elektrifikace v budoucnu dotýkat.

Foto: Porsche

Porsche 911 (992) Carrera 4S

Článek

Nic není nemožné. To jsou slova, která nedávno použil v souvislosti s elektrickým pohonem a sportovním vozem Porsche 911 šéf designu německé automobilky Michael Mauer v rozhovoru pro britský Autocar.

Zdá se tak, že Porsche zkrátka nevydrželo všeobecný tlak vyvíjený na výrobu elektromobilů a svolilo k vytvoření přinejmenším návrhů elektrické 911. Ještě před časem se přitom vedení nechalo slyšet, že na tento projekt vůbec nespěchá, a že nechce za každou cenu elektrifikovat něco, co by pak v praxi nemohlo fungovat.

Háček u modelu 911 je v tom, že těží z tradiční konstrukce, tedy z motoru uloženého vzadu a z velmi nízké hmotnosti. Zachovat obojí, spojit vše s elektrickým pohonem a bateriemi, a přitom si zachovat stejně kvalitní jízdní vlastnosti, pak řada inženýrů v Porsche považovala za prakticky nemožný úkol. Zdá se ale, že došlo ke změně názorů.

„Silueta dnešní 911 je ikonická, a to musí zůstat. Během let jsme dokázali, že nová 911 je vždy 911. Možná, že s další generací ještě dokážeme model vyrobit se spalovacím motorem. Nevím. Jako designéři ale najdeme řešení,“ řekl.

„Jsme automobilka, která plynule přešla od vzduchového chlazení k vodnímu a najednou používáme i přeplňované motory. Proto je možná i elektrická 911 jako další příběh. Ve skutečnosti pak bude velmi jednoduché takové auto navrhnout,“ uvedl Mauer, podle kterého designérům uvolňuje ruce pokrok v technologiích na poli elektromobilů v posledních letech.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám