Hlavní obsah
Spalovací motory ještě mají budoucnost. Na ilustračním fotu šestnáctiválec v útrobách Bugatti Chiron Sport Foto: Bugatti

Spalovací motory nemají dny sečteny, říká technický ředitel VW

Spalovací motory, a také dálková letadla, mají podle Matthiase Rabeho budoucnost v tzv. e-palivech, tedy syntetických palivech vyráběných ze vzdušného CO2. Vývoj a testování již probíhá na několika frontách.

Spalovací motory ještě mají budoucnost. Na ilustračním fotu šestnáctiválec v útrobách Bugatti Chiron Sport Foto: Bugatti
Spalovací motory nemají dny sečteny, říká technický ředitel VW

V posledních letech to vypadá, že se všechny automobilky překotně ženou do elektrifikace a na spalovací motory, třebaže právě ony jsou pro řadu spotřebitelů jedinou možností, zanevřely. Podle Matthiase Rabeho, technického ředitele Volkswagenu, tomu tak ale není a spalovací motory mají před sebou ještě dlouhou budoucnost.

A to díky tzv. e-fuels - česky řekněme „e-palivům” - syntetickým palivům, uvedl v rozhovoru pro britský web Autocar. E-paliva jsou paliva vyrobená syntetickou cestou z přírodních materiálů, ovšem nikoliv z ropy.

Chemická kolona k výrobě e-benzínu

Foto: Audi

Nejedná se ovšem o biopaliva z řepky či jiných zemědělských produktů. Cílem je výroba syntetického benzínu z CO2 obsaženého ve vzduchu za použití „zelené” elektřiny. To by zaručilo CO2-neutralitu procesu výroby paliva a jeho následné spálení ve standardním spalovacím motoru.

„K e-palivům se dostaneme. Když se podíváte na letecký průmysl, tam je po nich velká poptávka, protože letadla se nestanou elektrickými,” uvedl Rabe s tím, že elektrická letadla by nedokázala přeletět Atlantik.

„Bereme své cíle ohledně CO2 vážně a chceme být premianty, ale to neznamená, že vyloučíme spalovací motor,” dodal Rabe.

První e-benzín

Foto: Audi

Vývoj na poli e-paliv už samozřejmě probíhá, a to řadu let. Poměrně daleko je Audi, které první várku e-benzínu vyrobilo už v roce 2015. Vznikl bez jakéhokoliv využití ropy a byl bez síry a benzenu, takže jeho hoření bylo velmi čisté. Navíc měl oktanové číslo RON 100, takže byl vhodný k použití i v motorech s vysokým kompresním poměrem či v turbomotorech s velkým plnicím tlakem dmychadla.

Podobným směrem chce jít i Porsche, jak jsme se v září loňského roku dozvěděli od viceprezidenta pro modelové řady 718 a 911 Franka-Steffena Wallisera. Podle jeho tehdejších slov jde hlavně o ikonickou 911 - ta si má spalovací motor zachovat i přes to, že vize Porsche s názvem „Go to zero” znamená, že automobilka má mít nulový dopad na životní prostředí. Toho má být dosaženo právě syntetickými palivy, vyráběnými ze vzdušného CO2.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Volkswagen na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků