Hlavní obsah
Foto: OZC Zlaté jablko

Škoda upevnila pozici jedničky na českém trhu

Za leden až červenec 2003 bylo na českém trhu prodáno celkem 88 792 ks osobních automobilů, což je o 446 ks více než za leden až červenec 2002. To představuje mírný nárůst prodejů - pouze o 0,50 % (za 1.pololetí 2003 byl přitom vykázán nárůst o 0,88 %).

Foto: OZC Zlaté jablko
Škoda upevnila pozici jedničky na českém trhu

V první pětce podle počtu prodaných osobních automobilů na českém trhu za hodnocené období roku 2003 nyní figuruje za firmou Škoda Auto automobilka Peugeot (prodej 5 025 ks, pokles prodejů oproti stejnému období roku 2002 o 3,01 %), následuje VW (4 682 ks, nárůst o 3,01 %), Renault (4 632 ks, pokles prodejů o 23,04 %) a Opel (prodej 4 123 ks, nárůst o 15,39 %).

:. Automobilka Škoda vede v prodeji mezi osobními automobily

značkaleden-červen 2003změna oproti r. 2002
Škoda Auto43 195pokles o 1,94%
Peugeot5 025pokles o 3,01%
VW4 682nárust o 3,01%
Renault4 632pokles o 23,04%
Opel4 123nárust o 15,39%

Oproti výsledkům za 1.pololetí 2003 jakož i za stejné období roku 2002 se pořadí v "první pětce" změnilo - automobilka Renault se z druhého místa propadla na místo čtvrté.

Ve srovnání se stejným obdobím roku 2002 došlo k relativně vysokému zvýšení prodejů u korejských značek Hyundai (prodej 2 917 ks) a KIA (prodej 849 ks). Hyundai se tak v prodejích vklínila na sedmé místo za automobilku Ford (prodej 3 562 ks) a před francouzský Citroen (prodej 2 907 ks).

Prodeje osobních automobilů za leden až červenec 2003 vykázalo celkem 40 výrobních značek, což je o 4 více než celý rok 2002.

Užitková vozidla kat. N1 (do 3 500 kg celkové hmotnosti)

V této kategorii byl v meziročním porovnání stejných období roku 2003 a roku 2002 zaznamenán nárůst prodejů o 27,55%, což představuje prodeje vyšší o 2 173 ks vozidel. Prodáno bylo celkem 10 061 ks užitkových vozidel zařazených do kategorie N1 (za stejné období roku 2002 to bylo 7 888 ks). Zde však nutno upozornit, že uvedený nárůst prodejů je do určité míry ovlivněn změnou metodiky vykazování od 1.1.2003.

Nejúspěšněji prodávanou značkou zůstává Ford (prodej 1 784 ks, což znamená nárůst prodejů o 17,14 %) a na druhém místě je automobilka Renault (prodej 1 314 ks, nárůst prodejů o 63,64 %, to je o 511 vozů). Následují VW (prodej 1 156 ks, pokles o 12,49 %), francouzský Citroen (prodej 966 ks, nárůst o 97,55 %) a Peugeot (prodej 957 ks, nárůst o 64,15 %).

:. Automobilka Ford vede v prodeji mezi užitkovými automobily 

značkar. 2003změna oproti r. 2002
Ford1 784nárust o 17,14 %
Renault1 314nárust o 63,64 %,
VW1 156pokles o 12,49 %
Citroen966nárůst o 97,55 %
Peugeot957nárůst o 64,15 %

Prodeje za leden až červenec 2003 v této kategorii vykázalo 31 výrobních značek, což je o 5 více než za celý rok 2002.

Nákladní automobily (nad 3 500 kg celkové hmotnosti = kat. N2 + N3)

Za leden až červenec 2003 bylo v České republice tuzemskými výrobci a oficiálními dovozci prodáno 3 945 ks nových nákladních automobilů kategorie N2 a N3. Oproti stejnému období roku 2002 se tak prodeje nákladních automobilů na českém trhu zvýšily jen o 0,41 %, což představuje pouhých 16 vozů. Domácí výrobci (v souhrnu Daewoo Avia, Praga a Tatra) prodali oproti stejnému období roku 2002 o 85 vozů méně, naopak vozů z dovozu bylo prodáno o 101 ks více. České firmy Praga a Tatra však prodeje na domácím trhu nepatrně zvýšily (Praga o 5 ks a Tatra o 3 ks).

Vedoucí místo v prodejích nových nákladních automobilů patří za hodnocené období roku 2003 automobilka Mercedes-Benz (prodej 860 ks) následované značkami Iveco (prodej 648 ks), Renault V.I. (prodej 530 ks), MAN (384 ks) DAF (372 ks), Volvo (321 ks), Scania (prodej 301 ks) a domácí Daewoo Avia (prodej 299 ks). Za stejné období roku 2002 figurovaly na prvních osmi místech stejné značky, avšak v jiném pořadí - Iveco, Mercedes-Benz, Renault V.I., DAF, MAN, Daewoo Avia, Volvo a Scania.

 :. Automobilka Mercedes-Benz vede v prodeji mezi nákladními automobily 

značkar. 2003
Mercedes Benz860
Iveco648
Renault V.I.530
MAN384
DAF372
Volvo321
Scania 301
Daewoo Avia 299

Prodeje za leden až červenec 2003 v této kategorii vozidel vykázalo celkem 14 výrobních značek, což je o jednu více než za celý rok 2002.

Autobusy

V lednu až červenci 2003 se v České republice prodalo 437 ks nových autobusů, což je v porovnání se stejným obdobím minulého roku o 16 ks (o 3,80 %) více.

První dvě místa v prodejích patří domácím výrobcům v pořadí Karosa (prodej 228 ks) a SOR Libchavy (prodej 101 ks). Následují automobilky Ford (prodej 27 ks), KH Motor Centrum (prodej 19 ks) a Setra (prodej 11 ks). Dalších 11 zahraničních značek (Neoplan, Berkhof, Bova, Mercedes-Benz, Renault V.I., MAN, Scania, Solaris, Fiat, LDV a Nissan) prodalo za leden až červenec 2003 dohromady 51 nových autobusů.

 :. Karosa vede v prodeji mezi autobusy

značkaleden-červen 2003
KAROSA228
SOR Libchavy 101
FORD 27
KH MOTOR CENTRUM 19
SETRA11

Prodeje nových autobusů za leden až červenec 2003 tak vykázalo celkem 16 výrobních značek, což je o 8 více než za celý rok 2002.   

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků