Hlavní obsah
Nádoby na plyn jsou celkem tři. Foto: Škoda Auto 2x

Škoda Scala už umí jezdit i na plyn, verze G-Tec slibuje levný provoz

Že bude scala k dispozici nejen se zážehovými a vznětovými motory, ale také na CNG, jsme věděli od samotného představení. Nyní se mladoboleslavští prezentují s technickými údaji verze G-Tec.

Nádoby na plyn jsou celkem tři. Foto: Škoda Auto 2x
Škoda Scala už umí jezdit i na plyn, verze G-Tec slibuje levný provoz

Na berlínském veletrhu CNG Mobility Days, který se koná od 25. června do 26. června, Škoda prezentuje sériovou verzi Scaly G-Tec. Stejně jako u stejnojmenné verze octavie se jedná o verzi schopnou spalovat zemní plyn.

Plynovou Scalu poznáte podle loga na zádi.

Foto: Škoda Auto

Součástí pohonného ústrojí je nově vyvinutý zážehový tříválec 1.0 G-Tec. Má pro toto použití výkon 66 kW a točivý moment 160 N.m. Je spárovaný výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou.

Škoda Scala v našem testu

Foto: Milan Lažanský, Právo

Celkem tři spojené ocelové nádrže na CNG mají kapacitu 13,8 kilogramu stlačeného zemního plynu. Čistě na plyn tak ujedete až 410 kilometrů. K dispozici je samozřejmě i malá nádrž na benzin. Ta má objem devět litrů. Zásobníkům lehce ustoupil zavazadelník. Objem se snížil ze 467 litrů na 339 litrů.

K mání bude novinka, kterou poznáte jen podle log G-Tec, ve dvou stupních výbavy Ambition a Style. Cena zatím není známá, u prodejců by měla nová verze být k mání během podzimu letošního roku.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků