Hlavní obsah
Škoda Scala Foto: Škoda Auto 3x

Škoda Scala má české ceny. Základní verzi u nás nekoupíte

Nový hatchback segmentu C se dnešním dnem dostává na český trh. Škodu Scala v České republice na rozdíl od zahraničí ale nepořídíte ve výbavě Active. Spuštěn je i úplně nově pojatý konfigurátor.

Škoda Scala Foto: Škoda Auto 3x
Škoda Scala má české ceny. Základní verzi u nás nekoupíte

Pokud bychom chtěli hledat takzvanou billboardovou cenu nové Škody Scala, řekli bychom, že novinku pořídíte „již od 394 900 korun”. Má to ale několik háčků. Za prvé, cenu dále sníží základní tříválcová motorizace se 70 kilowatty výkonu, a to od května na 369 900 korun.

Za druhé, právě na takzvanou lákací cenu zcela výjimečně u nové Scaly Škoda nechce hrát. Na rozdíl od ostatních trhů u nás totiž neseženete základní výbavový stupeň Active. Startuje se od varianty Ambition. To znamená, že u nás neuvidíte Scalu na patnáctipalcových discích nebo se standardně tvarovanými sedačkami.

Už v základu dobře vybaven

Stupeň Ambition v základní výbavě s motorem 1.0 TSI o výkonu 85 kilowattů a manuální šestistupňovou převodovkou od zmíněných 394 tisíc zahrnuje například šestnáctipalcová ocelová kola, mlhové světlomety vpředu, bederní opěrku pro přední sedadla, loketní opěrku, deštník v předních dveřích, LED přední a zadní světla, dotykový infotainment Swing 6,5 palců se čtyřmi reproduktory, bluetooth a dvakrát přípojku USB-C, zrcátka a kliky dveří v barvě vozu či akustický paket odhlučnění.

Škoda Scala

Foto: Škoda Auto

Dále se dá výbava vylepšit několika pakety nebo přejít na variantu Style. Tu aktuálně nejlevněji pořídíte taktéž s litrovým tříválcem TSI o výkonu 85 kilowattů, a to od 449 900 korun. Style již zahrnuje například sedmnáctipalcové lité disky kol, lepší přední a zadní LED světla, osmipalcový displej infotainmentu s osmi reproduktory a propojením s chytrými telefony, automatickou duální klimatizaci, kožený interiérový paket či prosklené zadní víko kufru.

Na výběr je opět z několika zvýhodněných paketů. Například sada Extra přijde na 15 tisíc korun a přidá zadní parkovací kameru, přední parkovací senzory či chytré hlídání mrtvého úhlu a prostředí kolem vozu. Vrcholnou konektivitu přidá paket Navi se systémem Amundsen úhlopříčkou 9,2 palců a vestavěnou navigací, virtuálním kokpitem s úhlopříčkou 10,2 palců či bezdrátové nabíjení. A to za 35 tisíc. Virtuální kokpit však lze pořídit i zvlášť.

Na plyn bude také

Paleta motorů a především kombinací s převodovkami se bude dále rozšiřovat. Nyní je kromě 1,0 TSI s 85 kilowatty k mání také 1,5 TSI se 110 kilowatty a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a také vznětové 1,6 TDI s manuálem či DSG. Příplatek za dieselový pohon přijde na 40 tisíc korun, stejně jako je tomu u příplatku za dvouspojkovou převodovku. Verze na CNG přijde v listopadu.

Kompletní ceník i úplně nové provedení konfigurátoru je aktuálně k dispozici na webových stránkách automobilky. Nový model Scala nyní čeká ještě samotné uvedení na trh 24. dubna, první vozy budou zákazníkům dodány v květnu. Ještě předtím bude Scala k vidění na březnovém autosalonu v Ženevě.

Škoda Scala

Foto: Škoda Auto

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků