Hlavní obsah

Škoda pustí vlajkovou loď na Slovensko, Češi díky tomu nepřijdou o praktické překvapení

Novinky, Milan Lažanský

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Škoda Auto potvrzuje spekulace o přesunu výroby vlajkové lodi Superb do továrny na Slovensku. Stane se tak v příští generaci vozu na pomezí střední a vyšší střední třídy. Automobilka však krok obhajuje tím, že si uvolní kapacity pro výrobu vozů SUV a „dalšího modelu“. Podle zákulisních informací Novinek tak dorazí nová fabia ve verzi kombi, která je v Česku žádaná. Rodinná varianta modelu segmentu B přitom z trhu u jiných značek zmizela.

Foto: Škoda Auto

Výroba Škody Superb.

Článek

Vlajková limuzína Škody Auto se poprvé bude vyrábět mimo Českou republiku. Příští generace superbu bude od roku 2023 vznikat poblíž Bratislavy spolu s novým Volkswagenem Passat. Automobilka to v pátek potvrdila poté, co tento krok během týdne odmítala komentovat. A rovněž poté, co prvotní zákulisní informace vzbudily emoce.

Přesun výroby z Kvasin do Bratislavy totiž kritizují odbory. „Koncern Volkswagen Česku ukradl nejziskovější vlajkovou loď,“ řekl nesmlouvavě odborový předák Jaroslav Povšík. Představenstvo Škody Auto za zachování výroby superbu podle něj málo bojovalo, podle jeho názoru i z obav o funkci. Firmy se nezastala ani vláda, uvedl Povšík.

Povšík: Koncern VW Česku ukradl nejziskovější vlajkovou loď

AutoMoto

Automobilka v novém prohlášení vysvětluje tento krok tím, že dlouhodobě bojuje s kapacitou výrobních linek a s dodacími lhůtami, které rostou. Superb by navíc podle nové strategie koncernu Volkswagen měl být vyráběn vedle Volkswagenu Passat tak jako tak a pro automobilku je vždy výhodné vyrábět vůz vlastní značky než například právě Volkswagen. Právě vývoj příštího superbu a passatu má na starosti Škoda v rámci jednoho projektu.

„Vítáme rozhodnutí týkající se plánování vytíženosti koncernových závodů. Ve společnosti Škoda Auto získáme v České republice dodatečné kapacity, které jsou naléhavě potřebné pro náš růstový plán. Tím vytvoříme podmínky pro další expanzi naší značky při současném zachování vysoké ziskovosti,“ vysvětluje předseda představenstva Škody Auto Thomas Schäfer.

Passat to měl nahnuté, převálcovat arteonem a elektromobily se však zřejmě nenechá

AutoMoto

Uvolněné kapacity chce Škoda využít pro modely kategorie SUV, u kterých neustále roste podíl na trhu. Řeč je především o karoqu a kodiaqu. Rovněž u největšího SUV značky se spekulovalo, že jeho výroba bude přesunuta jinam, Škoda ale uvádí, že produkce modelu Kodiaq zůstane v Kvasinách.

Fabia bude i jako kombi

Nejen o SUV tu ale patrně kráčí. Škoda uvádí, že díky přesunu výroby superbu nachází volné kapacity i pro „další model“. Podle zdroje Novinek i ČTK jde o model Fabia kombi, který dorazí spolu s novou generací fabie.

Foto: Škoda

Škoda Fabia Combi Scoutline současné generace.

Na současném trhu bude takový vůz skutečnou anomálií. Tradiční kombíky segmentu B jako Peugeot 207, Renault Clio či Seat Ibiza už nekoupíte. Nahradily je populární malé crossovery. I takový je v nabídce Škody. Bude zajímavé, jak si kombi fabie povede ve srovnání s kamiqem.

Mise v Rusku a Africe

Škoda dle nové strategie koncernu zároveň převezme i další zahraniční „mise“. Po Indii nyní česká značka převezme odpovědnost také za Rusko a region severní Afriky.

Škoda představuje crossover šitý na míru Indům

AutoMoto

„Považuji za důležitý signál, že značka Škoda v koncernu Volkswagen zároveň převezme ještě větší odpovědnost. Vedle regionu Indie budeme v budoucnu řídit také růstové trhy v Rusku a v regionu severní Afriky. Skutečnost, že vedení koncernu nám svěřilo tyto úkoly, zdůrazňuje velkou důvěru ve schopnosti zaměstnanců společnosti Škoda Auto,“ říká Schäfer.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám