Škoda předala české policii dalších 85 octavií, poprvé mají DSG
Policejní vozy mají nové reflexní prvky, jsou tak lépe vidět za zhoršených světelných podmínek. Pod kapotami jsou výhradně benzínové agregáty, které nemají proti sériovým verzím navýšený výkon – slabší provedení motoru 1.4 TSI tak disponuje 103 kW/140 k a silnější osmnáctistovka nabídne 132 kW neboli 180 koňských sil.
Vůbec poprvé se v těchto policejních vozech objevuje dvouspojková automatická převodovka DSG, dříve měly – vyjma „dálničních speciálů” – výhradně přímo řazenou převodovku. Všechna provedení mají pohon předních kol, ani jedno z předaných vozidel není v provedení 4x4.
Inovovaná barevná kombinace stříbrné s reflexní modrou a žlutou
Foto: Martin Žemlička, Novinky
Předání policejních octavií v Mladé Boleslavi
Foto: Martin Žemlička, Novinky
Za prostorem pro zadní cestující je kovová mříž, v kufru s gumovou podložkou je hasicí přístroj. Všechny vystavené octavie měly šestnáctipalcová kola s korejskými pneumatikami Nexen, které Škoda standardně dodává do většiny svých modelů.
Kromě octavií třetí generace slouží v tuzemských policejních sborech modely Fabia, Superb a Yeti. V menší míře jsou pak zastoupeny vozy Audi A6 a Volkswagen Passat R36.
Policejní octavia
Foto: Martin Žemlička, Novinky
Také předchůdce dnešní policie ČR - Veřejná bezpečnost - využívala vozy z Mladé Boleslavi
Foto: Martin Žemlička, Novinky
Škoda od roku 1993 dodala pro potřeby policie celkem 17 tisíc vozidel nejrůznějších specifikací. Škodovky v represivních službách států slouží také na Slovensku, v Rakousku, Maďarsku, Velké Británii, Izraeli nebo v Portugalsku.
Reflexní prvky mají větší svítivost
Foto: Martin Žemlička, Novinky
Policejní octavia
Foto: Martin Žemlička, Novinky