Hlavní obsah
Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda chce vybudovat 40 autosalonů výhradně pro firemní zákazníky

Škoda Auto chce v rámci tuzemské prodejní sítě vybudovat 40 center pro prodej aut do firemních flotil. Prodejci budou muset od příštího roku plnit zvláštní kritéria. Uvedl to ředitel prodejní organizace Škody v Česku Luboš Vlček.

Foto: Martin Žemlička, Novinky
Škoda chce vybudovat 40 autosalonů výhradně pro firemní zákazníky

Škoda má v současnosti v tuzemsku kolem 230 prodejních míst. Jejich počet by se měl ale v budoucnu snížit na zhruba 200. Firemním prodejem by se tak zabývala zhruba pětina prodejců. Ti budou muset plnit specifické standardy ohledně vyškoleného personálu, prodejních prostor, servisní kapacity, otevírací doby a podobně.

Automobilka prodala od ledna do srpna do tuzemských firemních flotil 28 984 vozů, což představuje meziroční nárůst o 22,3 procenta. To je o necelý procentní bod nad růstem trhu. Nejprodávanější je Octavia s 11 850 prodanými vozy, následuje Rapid s 5200 auty a Fabia s 4350 vozy. Vlajkové lodi Superb se prodalo 2940 kusů.

Zatímco prodej firmám roste více než pětinovým tempem, prodej soukromým osobám podle Vlčka zažívá jen mírný růst nebo stagnaci. Firemní auta přitom ujedou v průměru přes 30 000 km ročně a jsou využívaná celkem 48 měsíců. Soukromé vozy najedou ročně naopak pouze přes 10 000 km.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků