Hlavní obsah
Škoda Kodiaq RS Foto: Škoda

Šéf technického vývoje Škody: Spalovací motory nekončí, budoucnost nepatří jednomu řešení

I když se může zdát, že se celý motoristický svět po hlavě vrhnul jen do elektromobility, přehnané předpovědi některé hlasy z oboru brzdí. Christian Strube, člen představenstva Škody Auto pro technický rozvoj, například zdůrazňuje, že každý typ pohonu má své využití.

Škoda Kodiaq RS Foto: Škoda
Šéf technického vývoje Škody: Spalovací motory nekončí, budoucnost nepatří jednomu řešení

Škoda se do éry elektrifikace pustila písmeny iV. Citigoe iV a plug-in hybridní Superb iV jsou však jen prvními vlaštovkami. Strube v rozhovoru pro magazín automobilky mezi řádky přiznává, že výrazný vývoj v oblasti elektromobility činí Škoda především z nátlaku legislativy, ovšem zároveň zdůrazňuje, že se Mladoboleslavští chtějí v budoucnu stále opírat i o spalovací jednotky.

„Cílů dohody o změně klimatu můžeme dosáhnout pouze pomocí elektromobility,” říká Strube s tím, že čistě elektrická vozidla jsou v tomto ohledu nejefektivnější.

„Výrazně nižší emise CO2 ale umožňují také plug-in hybridní modely, skvělý je rovněž mild-hybridní systém. Naši modelovou řadu uzpůsobíme podle toho. Současně ale budeme samozřejmě co nejintenzivněji pracovat na tom, aby naše benzinové a naftové motory pracovaly ještě účinněji – neboť budou ještě nějakou dobu hrát důležitou roli v mixu pohonů,” doplňuje.

„Pokud potřebuji vozidlo s pohonem na čtyři kola, velkým dojezdem a vysokým točivým momentem a také chci používat přívěs, pak je vhodný naftový motor. Ve městě nabízí malý benzinový motor s hybridním pohonem výhody každému, kdo nemá možnost nabíjení,” říká Strube v kontextu toho, že své ideální využití má každý pohon odlišné.

Christian Strube

Foto: Škoda Auto

V honbě za elektromobilitou musí Škoda podle Strubeho myslet také na reálnou aktuální poptávku i na holý fakt toho, že spalovací motory značku živí a zřejmě ještě dlouho budou.

Nové technické výzvy

Chystaný první vůz Škody na čistě elektrické koncernové platformě MEB, crossover Enyaq, s sebou podle Strubeho nese spoustu vývojových prvotin, například v bezpečnosti. „Čistě bateriové vozidlo se musí konstruovat úplně jinak. Baterie sahá přes celý podvozek, což má vliv na chování při nárazu. Testujeme nové scénáře havárií, různé rychlosti a další komponenty.”

Specifikem ve vývoji elektromobilů je podle Strubeho mimo jiné také akustika. Kladeny jsou na ni mnohem větší nároky. „Člověk vnímá v elektromobilech zvuky, které dříve přehlušil zvuk motoru, mnohem intenzivněji. To může působit rušivě, proto musíme přemýšlet, jak tento problém vyřešit,” vysvětluje.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků