Hlavní obsah
Škoda Kodiaq RS Foto: Škoda

Šéf technického vývoje Škody: Spalovací motory nekončí, budoucnost nepatří jednomu řešení

I když se může zdát, že se celý motoristický svět po hlavě vrhnul jen do elektromobility, přehnané předpovědi některé hlasy z oboru brzdí. Christian Strube, člen představenstva Škody Auto pro technický rozvoj, například zdůrazňuje, že každý typ pohonu má své využití.

Škoda Kodiaq RS Foto: Škoda
Šéf technického vývoje Škody: Spalovací motory nekončí, budoucnost nepatří jednomu řešení

Škoda se do éry elektrifikace pustila písmeny iV. Citigoe iV a plug-in hybridní Superb iV jsou však jen prvními vlaštovkami. Strube v rozhovoru pro magazín automobilky mezi řádky přiznává, že výrazný vývoj v oblasti elektromobility činí Škoda především z nátlaku legislativy, ovšem zároveň zdůrazňuje, že se Mladoboleslavští chtějí v budoucnu stále opírat i o spalovací jednotky.

„Cílů dohody o změně klimatu můžeme dosáhnout pouze pomocí elektromobility,” říká Strube s tím, že čistě elektrická vozidla jsou v tomto ohledu nejefektivnější.

„Výrazně nižší emise CO2 ale umožňují také plug-in hybridní modely, skvělý je rovněž mild-hybridní systém. Naši modelovou řadu uzpůsobíme podle toho. Současně ale budeme samozřejmě co nejintenzivněji pracovat na tom, aby naše benzinové a naftové motory pracovaly ještě účinněji – neboť budou ještě nějakou dobu hrát důležitou roli v mixu pohonů,” doplňuje.

„Pokud potřebuji vozidlo s pohonem na čtyři kola, velkým dojezdem a vysokým točivým momentem a také chci používat přívěs, pak je vhodný naftový motor. Ve městě nabízí malý benzinový motor s hybridním pohonem výhody každému, kdo nemá možnost nabíjení,” říká Strube v kontextu toho, že své ideální využití má každý pohon odlišné.

Christian Strube

Foto: Škoda Auto

V honbě za elektromobilitou musí Škoda podle Strubeho myslet také na reálnou aktuální poptávku i na holý fakt toho, že spalovací motory značku živí a zřejmě ještě dlouho budou.

Nové technické výzvy

Chystaný první vůz Škody na čistě elektrické koncernové platformě MEB, crossover Enyaq, s sebou podle Strubeho nese spoustu vývojových prvotin, například v bezpečnosti. „Čistě bateriové vozidlo se musí konstruovat úplně jinak. Baterie sahá přes celý podvozek, což má vliv na chování při nárazu. Testujeme nové scénáře havárií, různé rychlosti a další komponenty.”

Specifikem ve vývoji elektromobilů je podle Strubeho mimo jiné také akustika. Kladeny jsou na ni mnohem větší nároky. „Člověk vnímá v elektromobilech zvuky, které dříve přehlušil zvuk motoru, mnohem intenzivněji. To může působit rušivě, proto musíme přemýšlet, jak tento problém vyřešit,” vysvětluje.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků