Hlavní obsah
Porsche 911 nově můžete mít i s manuální převodovkou. Foto: Porsche

Sedm stupňů manuálně. Porsche nabízí novou 911 i pro puristy

Porsche 911 s manuálem je lehčí a lépe vybavené a nemusíte za to nic připlácet. Sedmistupňová manuální převodovka je dostupná do všech verzí Carrera S a 4S, tedy i do kabrioletů.

Porsche 911 nově můžete mít i s manuální převodovkou. Foto: Porsche
Sedm stupňů manuálně. Porsche nabízí novou 911 i pro puristy

Kdo dosud chtěl nové Porsche 911 generace 992, mohl ho mít výhradně s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Nyní tomu tak už není - varianty Carrera S a 4S mají pro modelový rok 2021 v nabídce i sedmistupňovou manuální převodovku.

V českém konfigurátoru tato možnost zatím není vidět, ale podle dostupných informací bude manuální převodovka volbou bez příplatku. Zákazníci k ní dostanou paket Sport Chrono, který obsahuje např. stopky na palubní desce, dynamické silentbloky motoru, sportovní režim vozu a automatické meziplyny.

Sedmistupňový manuál je k dispozici pro Carreru S a 4S i ve verzích s plátěnou skládací střechou.

Foto: Porsche

Zajímavostí je také ukazatel optimální teploty pneumatik; zobrazí se na displeji modře, pokud budou příliš studené, a tedy nebudou poskytovat optimální přilnavost.

K výhodám manuální převodovky jistě patří nižší hmotnost vozu o 45 kg, takže Carrera S se zadním pohonem a manuálem váží 1480 kg. Zrychlení na stovku je otázkou 4,2 sekundy a nejvyšší rychlost je 308 km/h.

Porsche 911 (992) Carrera 4S

Foto: Porsche

V nabídce pro 911 modelového roku 2021 přibude také systém InnoDrive. Ten pomocí dat z navigace vypočítává optimální body pro brzdění či zrychlování, přičemž počítá i se sklonem silnice a tvarem zatáček. Bere také v potaz rychlostní limity.

Není to však „pokročilá autoškola”, nýbrž chytré rozšíření adaptivního tempomatu, takže když nic takového používat nechcete, nemusíte. InnoDrive je k mání s převodovkou PDK.

Pro všechny verze přibude systém Smartlift, který je zase chytrým rozšířením zvedání přední nápravy, užitečným na častých trasách. Pokud řidič zmáčkne tlačítko, aby před nerovností nápravu zvednul, systém si to zapamatuje a příště ji zvedne sám.

Anketa
Chtěli byste své Porsche 911 radši s manuálem, nebo s PDK?
S manuálem, víc mě to baví
75.1 %
S PDK, řadí rychleji
20.4 %
911 mě vůbec neláká
4.5 %
Celkem hlasovalo 550 čtenářů.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Porsche na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků