Článek
Na výběr jsou pro nový leon čtyři stupně výbavy Basis, Reference, Style a FR v cenovém rozpětí od 299 900 do 555 900 korun. Základní výbava obsahuje ESP, sedm airbagů, elektricky ovládaná okna vpředu a vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.
Rádio či klimatizaci v základu budete hledat marně; o 40 tisíc korun dražší golf tyto dva komfortní prvky obsahuje u všech verzí. Jenže Leon 1.2 TSI ve výbavě Reference za 315 900 už tyto prvky má, cenově se tak proti golfu vyplatí. Turbodiesely začínají na částce 375 900 (1.6 TDI, 90 k).
Nová platforma MQB
Nový Leon na délku měří 4,26 metru, je tedy zhruba o pět centimetrů kratší než jeho předchůdce. Rozvor náprav se prodloužil o téměř šest centimetrů (přední náprava je o 40 milimetrů více dopředu), z čehož by měli těžit cestující na zadních sedadlech.
Volkswagen propůjčil leonu novou platformu MQB, na které bude jezdit i třetí generace octavie. Nová platforma ušetřila až 90 kilogramů hmotnosti. V nabídce budou dva typy náprav. Přední náprava uložená v pomocném rámu je typu McPherson, zatímco zadní kola využívají jednodušší torzní příčky. Pouze výkonnější varianty nad 110 kW (150 k) používají víceprvkovou konstrukci, která odděleně zachycuje podélné a příčné síly.
Šest motorů v nabídce
Zavazadlový prostor má objem 380 litrů, tedy o 40 litrů více než u předchozí generace. Nabídka motorů zahrnuje šest jednotek. Konkrétně jde o 1.2 TSI ve dvou verzích o výkonu 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k) a 1.4 TSI s 90 kW (122 k). V nabídce bude 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k).
Naftové pak zastupuje 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k) a 2.0 TDI se 135 kW (184 k), který poskytuje točivý moment 380 Nm. V závislosti na motoru budou na výběr pětistupňové a šestistupňové mechanické převodovky nebo šestistupňové a sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG.