Článek
Francouzská a korejská konkurence tvrdě válcuje Volkswagen Golf v rámci cenových nabídek. Německá značka ale nechtěla o zlevňování ani slyšet a místy padala taková slova jako „dumpingové ceny“, „podbízení“ nebo „finanční sebevražda“. Nová generace model VW Golf už vyskočí záměrně cenově o kus výš. Hatchback se tak bude prodávat za výrazně víc peněz než konkurence.
Důvod je prostý. Firma nechce dodávat do auta zastaralé technologie, což podle ní nejde s příliš nízkými cenami. Digitální displeje, konektivita a tlak na ekologické motory prostě stojí spoustu peněz. Auto také o kus naroste a bude se snažit nalákat zákazníky od firem, jako je BMW, Audi apod. Nabídkou prostoru je má výrazně předčit, stačit budou i malé motory (například nový malý tříválec), protože auto i přes nárůst rozměrů zhubne asi 50 kg. Pro zájemce o ekologické motory přijde i mild-hybridní verze.
Ti, kdo budou chtít něco levnějšího, mají se obrátit na jiné značky z koncernu, jako je Seat nebo Škoda. Bohužel to ale vypadá, ale skončí také verze Variant. Podle statistických čísel je prodej třídveřové verze, a právě kombíku Variant marginální, takže se nevyplatí ji držet v nabídce.