Hlavní obsah

Rolls-Royce postaví elektromobil, i když ho zákazníci nechtějí

Novinky, Marek Bednář

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Elektromobil značky Rolls-Royce je podle šéfa značky potřeba, protože řada měst plánuje různé zákazy konvenčních aut. Takový vůz by také značce dobře seděl – byl by tichý a silný. V minulosti se už ale rozhodla elektromobil neprodávat.

Foto: Rolls-Royce

Koncept Rolls-Royce 102EX z roku 2011.

Článek

Britská automobilka Rolls-Royce nevidí poptávku po superluxusním elektromobilu se svým logem, ale přesto ho postaví, a to do roku 2030, uvedl pro Automotive News šéf značky Torsten Müller-Ötvös. Důvody pro takový krok jsou dva.

Prvním je, že řada měst uvažuje o různých a různě tvrdých zákazech pro auta se spalovacími motory či je rovnou plánuje, a to právě většinou okolo roku 2030. Elektrický Rolls-Royce by tak umožnil boháčům se v těchto městech pohybovat ve vrcholném luxusu, jak jsou zvyklí v současnosti se svými benzínovými rollsy.

Foto: Rolls-Royce

Koncept Rolls-Royce 102EX z roku 2011.

Druhým důvodem je, že takové auto ve skutečnosti sedí k étosu značky velmi dobře. Elektrický pohon je totiž „tichý a silný a to je důvod, proč jít od spalovacích motorů přímo k elektropohonu bez mezikroku v podobě hybridů“, pokračoval Müller-Ötvös.

Youtuberka polila Rolls-Royce zelenou barvou. Litovat začala záhy

AutoMoto

Podle dostupných zákulisních informací by elektrický vůz mohl nahradit kupé Wraith a kabriolet Dawn, které budou brzy na konci svých životních cyklů. Elektromobil by také mohl stát na stejné platformě, jakou automobilka používá v současnosti.

Foto: Rolls-Royce

Koncept Rolls-Royce 102EX z roku 2011.

Rolls-Royce už dříve přemýšlel o elektrickém autě a v roce 2011 dokonce představil koncept 102EX, který byl elektroverzí tehdejšího phantomu. Jeho elektromotor, umístěný na zadní nápravě, nabízel 389 koní a 800 Nm. Baterie stačila na 200 kilometrů, zrychlení na stovku bylo zhruba 8 sekund a nejvyšší rychlost byla 160 km/h.

Do výroby se vůz nedostal zejména ze dvou důvodů – kvůli nedostatkům v bateriových technologiích a také ideji, že pro majitele vozů Rolls-Royce by bylo nedůstojné zápasit s kabely u nabíječky.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám