Hlavní obsah
Rivian R1T Foto: Rivian

Rivian R1T je neuvěřitelný elektrický pickup

Tesla plánuje elektrický pickup. Jenže značka Rivian už postavila první prototyp svého elektrického pickupu na kola a výsledek je neuvěřitelný. Tohle auto si vytváří vlastní třídu.

Rivian R1T Foto: Rivian
Rivian R1T je neuvěřitelný elektrický pickup

Před lety vyhlásil majitel a zakladatel firmy Rivian plán, že postaví stoprocentně elektrický pickup. I když výsledek trval docela dlouho, můžeme říct, že čekání se vyplatilo. Rivian R1T je auto, které ohromí svým designem, technickými parametry i promyšlenými detaily.

Pickup je dlouhý 5475 mm a stojí na rozvoru 3450 mm. Je tedy asi o 10 cm větší než třeba Nissan Navara. Nabízí čtyřdveřovou karoserii, která je vzadu doplněna ložnou plochou o délce 1,4 m. Jenže auto je elektromobil, takže odpadá vepředu velký motor. Místo něho je další uzamykatelný zavazadlový prostor. A to není všechno. Další je mezi zadními dveřmi a zadními koly. Jde o další uzamykatelnou přihrádku, která prostupuje autem napříč a dolů, sklopná dvířka mohou sloužit jako sedáky.

Rivian R1T

Foto: Rivian

Auto se světlou výškou 240 mm se dokáže brodit až do hloubky jednoho metru a celková nosnost je 800 kg.

Parametry závoďáku

Ovšem to hlavní je pod moc pěknou karoserií. Pod podlahou jsou totiž umístěny akumulátory, které mají kapacitu 105, 135 nebo 180 kWh. To je ohromná kapacita, kterou si může auto dovolit právě proto, že jde o pickup, akumulátory tak neubírají místo pro posádku. Auto s elektromotory na každém kole pak nabízí celkový výkon 300, 562 nebo 522 kW. Točivý moment je 560 N.m u nejslabšího nebo 1120 N.m u dvou silnějších verzí. Zrychlení na stovku zvládnou auta za 4,9 sekundy, 3 sekundy nebo 3,2 sekundy. Důvod, proč tyto tři verze takto stavíme za sebou, je však ten, že právě takhle jsou odstupňovány dojezdy – 370, 480 nebo 640 km!

Rivian R1T

Foto: Rivian 2x

Samozřejmě že tak rychlá jízda s klasickým pickupem není zrovna ideální. Jenže tohle není normální pickup. Vepředu má zavěšení na dvojitých A ramenech a vzadu je víceprvkové zavěšení. Pružení je vzduchové a auto disponuje dokonce i autonomním řízením stupně 3.

Pokud vás R1T zaujalo, můžete si ho objednat. Stačí s předobjednávkou složit depozit 1000 dolarů. Celkovou cenu však zatím výrobce tají. Dodávky aut by měly začít na konci roku 2020.

Může se vám hodit na Garáž.cz
yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků