Článek
Při čelním nárazu se airbagy více či méně nafukují podle intenzity nárazu, přičemž senzory se starají o další regulaci vzhledem k váze a "rozměrech" pasažéra. Zvláštností je možnost všechny airbagy vypnout, přičemž výrobce před tím důrazně varuje.
Pečlivé designové úpravy se starají o maximální ochranu řidičových nohou a tříbodový pás na zadním středovém sedadle slibuje mnohem vyšší stupeň ochrany než pouze břišní, použitý v předchozí verzi Scénicu. Břišní a diagonální části předních bezpečnostních pásů mají oddělené předepínací systémy, což snižuje případné vnitřní zranění pasažérů.
Boční ochrana splňuje všechny požadavky nárazového testu a obdržela tak plné hodnocení. Ochrana dětí je na vysoké úrovni, když nárazu hlavy menších dětí je bráněno zpětným přitahováním pásu ihned po nárazu. Příď vozu "obsahuje" klasických pět bodů chránících chodce, ale díky novému designu je celková ochrana na průměrné úrovni.
Výbava nenovějšího Scénicu je co do bezpečnosti pasažérů bohatá a obsahuje prakticky vše, co je dnes na světových trzích dostupné. Dvojitý čelní a boční airbag doplňují hlavové a krční airbagy. Čelní bezpečnostní pásy spolu se zadním vnějším a středním trojbodovým pásem jsou vybaveny omezovačem síly. Řidičův pás je navíc vybaven "pamatovacím" systémem, zajišťujícím vždy stejnou délku a vypnutí pásu.