Hlavní obsah
Volkswagen ID.R při rekordní jízdě na Nordschleife Foto: Volkswagen 2x

Rekord Nürburgringu v podání Volkswagenu ID.R byl i úsporný

Co je to za kombinaci, rekordy v časech na kolo a šetření, říkáte si? Pravda, není příliš častá a jedno je jen vedlejším číslem toho druhého, ale přece to za zmínku stojí. Volkswagen vypočítal, že jeho elektromobil ID.R při své rekordní jízdě na Severní smyčce Nürburgringu spotřeboval 24,7 kWh energie.

Volkswagen ID.R při rekordní jízdě na Nordschleife Foto: Volkswagen 2x
Rekord Nürburgringu v podání Volkswagenu ID.R byl i úsporný

Kdybychom chtěli Dumasovu spotřebu přepočítat na hodnotu vztaženou ke 100 ujetým kilometrům, není to nic moc; ID.R bylo měřeno na trati v délce 20,832 km, a tedy to vychází na 118,57 kWh/100 km.

Pointa je jinde - 24,7 kWh je zhruba čtvrtina energie, než kolik potřebuje na kolo závodní vůz třídy GT3. 9,2 % z toho bylo navíc vyrobeno rekuperací při samotné jízdě. Uvádí to tisková zpráva Volkswagenu.

Onen rekord, který ID.R s Romainem Dumasem za volantem dosáhlo, má hodnotu 6:05,336. Je to rekord mezi elektromobily, nikoliv však absolutní - ten drží Porsche s časem 5:19,545.

Vůz připomíná prototypy ze série Le Mans.

Foto: Volkswagen

Volkswagen také uvádí, že Dumasův čas odpovídá průměrné rychlosti 204,96 km/h a nejvyšší rychlosti 273 km/h bylo dosaženo ve Fuchsröhre, česky „Liščí noře”, tedy úseku trati na konci dlouhého klesání. Nejnižší rychlost 83 km/h byla naměřena ve snad nejslavnější (a také nejhrbolatější) zatáčce Nordschleife, v Karussellu.

Rekordní ID.R byl vybaven systémem DRS - Drag Reduction System, česky Systém snížené aerodynamického odporu. Funguje na stejném principu, jako ten ve formuli 1 - pilot může tlačítkem otevřít klapku na zadním křídle, čímž výrazně sníží odpor vzduchu. To mu dovolí jet rychleji.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Volkswagen na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků