Hlavní obsah
Aspark Owl na pařížském autosalonu 2018 Foto: Marek Bednář, Novinky

Rekord Nürburgringu chce pokořit japonský elektromobil

Legendární severní smyčka Nürburgringu, přezdívaná Zelené peklo, je tradičním místem pro poměřování kvalit aut. Kdo tu bude nejrychlejší? Zálusk má hned několik aut. Teď se mezi ně přidává i japonský Aspark Owl.

Aspark Owl na pařížském autosalonu 2018 Foto: Marek Bednář, Novinky
Rekord Nürburgringu chce pokořit japonský elektromobil

Automobily se spalovacím motorem to budou mít stále těžší. Nordschleife totiž láká čím dál víc výrobců elektromobilů, kteří chtějí dokázat, že v elektřině je budoucnost. Ostatně mají na to předpoklady. Už čínský projekt Nio EP9, který je králem mezi elektromobily, to dokázal s okruhem zajetým za 6:45,9. [celá zpráva]

Nio EP9 v Zeleném pekle

Foto: Nio

Teď je tu vůz Aspark Owl, který by chtěl jeho rekord převézt do Japonska. Teoreticky by k tomu mohl mít našlápnuto. Pod kapotou jsou čtyři elektromotory s úhrnným výkonem 846 kW (1150 koní) a točivým momentem 764 N.m. Karoserie z uhlíkového kompozitu dává autu neskutečnou lehkost, celkově vůz váží 850 kg.

Nelze se pak divit, že zrychlení z 0 na 100 km/h zabere dvě sekundy a maximální rychlost je 280 km/h. Jistě, není to tak extrémní hodnota jako u jiných aut, ale na okruhu se opravdu víc nevyužije. Na okruhu o délce lehce přes 20 km by měly stačit i akumulátory, které při plném výkonu zvládnou podle výrobce dodávat energii po dráze dlouhé 150 km (v ekonomickém módu až 290 km).

Auto ještě nemá ani jeden majitel. První kusy s cenou asi 80 milionů korun se dostanou k zákazníkům v dubnu 2020, a to v rámci dubajského autosalonu. Takže je jasné, kam první vozy poputují.

Jediný problém by mohli mít výrobci s Volkswagenem I.D., tedy speciálem, který zvládl v rekordním čase závod na Pikes peak. Tenhle elektromobil totiž teď připravují právě na pokoření rekordu zeleného pekla. [celá zpráva] Jenže to je samozřejmě závodní speciál, zatímco Aspark Owl bude „sériový“ model. Vyrobí se 50 kusů.

Volkswagen I.D. R při závodu na Pikes Peak

Foto: Volkswagen

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků