Hlavní obsah

Rakouské KTM ohlásilo sériovou výrobu elektromotocyklů

Novinky, Petr Kološ

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejprve přijde v polovině roku 2014 v duchu novodobých tradic značky terénní stroj. O rok později přibude skútr. Výrobě skútrů a mopedů se firma KTM věnovala už v padesátých letech. Teď přichází doba motocyklů s akumulátory. Jezdci je prý ocení v terénu i ve městě.

BEZ KOMENTÁŘE: KTM ohlásilo sériovou výrobu elektro motocyklůVideo: KTM

 
Článek

Poptávka po elektrických motorkách prý poroste navzdory jejich vysoké pořizovací ceně, stále dlouhým dobíjecím časům a omezenému dojezdu. Nepředpokládá to jen KTM, ale i řada dalších významných motocyklových výrobců. Například BMW už svůj elektrický skútr „C Evolution“ nabízí americkým zákazníkům.

KTM oznámilo, že nejprve začne nabízet model Freeride E. Ten se veřejnosti představil jako koncept už před dvěma lety v Miláně. Tehdy se motorka prezentovala jako konkurence strojů ve třídě 125 ccm. Výkon by se měl pohybovat kolem 30 koní (točivý moment 42 Nm) a dobíjecí čas bude kolem 90 minut. Na motokrosové dráze (případně na silnici) se pak 95 kg těžký stroj dokáže pohybovat zhruba půl hodiny.

Foto: KTM

KTM Freeride E

V roce 2015 pak přijde skútr e-speed. Bude používat stejnou sadu Li-Ion akumulátorů a pravděpodobně i agregát – kapalinou chlazený, permanentně magneticky synchronní elektromotor. Výkon by ale měl být o něco nižší. Čeká se 15 koní a 36 Nm. Dojezd bude kolem 65 kilometrů, maximální rychlost 85 km/h.

Foto: KTM

KTM Freeride E

Ovládnou elektrické motorky a skútry budoucnost?

Vedení společnosti KTM tvrdí, že pro výrobu skútru se rozhodlo po velmi pozitivních ohlasech z nedávného veletrhu motocyklů v Tokiu. Podle neoficiálních informací spíš než výkony zaujal 140 kg těžký skútr designem od Geralda Kisky.

Foto: KTM

KTM e-speed (studie)

Elektrickými motocykly výrobci nereagují jen na všemožné zvýhodňování alternativních pohonů. Někde znamená nejen nižší silniční daně, ale i nulové platby za vjezd do center velkoměst nebo bezplatné parkování. Dalším důvodem pro elektrické motorky jsou podle KTM přecpané ulice, kde je motocyklová doprava zdaleka nejefektivnější.

Otázkou je, jestli budou stejného názoru i zákazníci. Podle neoficiálních odhadů bude třeba si na elektrické motorky od KTM připravit nejméně 250 000 Kč. Kolem této částky se pohybují i elektrické stroje konkurence. Podobně výkonné nejlevnější motocykly se spalovacími motory jsou ale zhruba desetkrát levnější.

Foto: KTM

KTM e-speed (studie)

Anketa

Koupili byste si elektrickou motorku nebo skútr?
Ano, skútr i motorku
23,1 %
Ano, ale jen skútr
55,9 %
Ano, ale jen motorku
5,1 %
Ne
15,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 2879 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám