Hlavní obsah

Prodrive P25 je dokonalou poctou původnímu Subaru Impreza 22B STI

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Částečně karbonová karoserie, závodní převodovka a 400 koní pod kapotou - tak si britská firma Prodrive představuje oslavu výročí soutěžního speciálu Subaru Impreza WRC97. Má jen jeden drobný háček - stojí přes 13 milionů korun.

Foto: Prodrive

Prodrive P25

Článek

Slibovaná oslava pětadvacátého výročí původního speciálu Subaru Impreza pro rallye je tady. Britská firma Prodrive, která tehdy postavila onen speciál, přichází s modelem P25. K nerozeznání od slavné dvoudveřové imprezy 22B je schválně.

Impreza 22B totiž byla v podstatě civilním ekvivalentem soutěžní imprezy WRC97, kterou Prodrive představilo v září 1997. Právě v tomto voze se proslavil Colin McRae a automobilka Subaru s ním získala pohár konstruktérů.

První Subaru Impreza pro třídu WRC oslaví 25 let, výročí připomene model s výkonem přes 400 koní

AutoMoto

Firma o novince říká, že je reinkarnací imprezy 22B tak, jak by vypadala v dnešní době - přinejmenším odhlédneme-li od designu, který zůstal v podstatě beze změn. Útroby však byly zásadně přepracovány.

Základem vozu je dvoudveřové Subaru Impreza WRX první generace, nikoliv vzácná verze 22B. Prodrive vymění původní 2,2l boxer za moderní s objemem 2,5 litru, který po zásadních úpravách dává více než čtyři stovky koní a 600 Nm.

Foto: Prodrive

Prodrive P25

Vůz má systém launch control odvozený z toho, který se používá v rallye. Tamtéž má původ anti-lag - systém, který vstřikováním paliva do výfukového vedení udržuje turbodmychadlo roztočené, když pilot uvolní plyn např. pro řazení.

Spolu s šestistupňovou poloautomatickou převodovkou zvládá P25 zrychlení na stovku za 3,5 sekundy. Pomáhá fakt, že převodovka má elektronicky řízenou spojku a při ostrém startu řidič nemusí řadit druhý ani třetí kvalt - elektronika vše obstará.

Samozřejmostí je stálý pohon všech kol, který má na obou nápravách samosvorné diferenciály. Středový diferenciál řidiči umožňuje nastavit svornost manuálně. Nastavitelná je také tuhost tlumičů značky Bilstein, brzdy dodala firma AP Racing.

Foto: Prodrive

Prodrive P25

Díky řadě panelů karoserie nahrazených karbonovými vůz váží méně než 1200 kg. Další úsporou hmotnosti může být nahrazení zadních sedaček ochranným rámem a předních sedaček lehčími skořepinami. Automobilka zatím nezveřejnila fotografie interiéru, ale říká, že místo přístrojového štítu je displej a čalounění je kombinací kůže, alcantary a karbonu.

Foto: Subaru

Subaru Impreza 22B STI

„Ikonická modrá subaru vyvolávají vzpomínky na neobyčejnou éru WRC a právě impreza 22B přinesla tyto výkony na silnici. Reinkarnací tohoto vozu pomocí nejnovějších technologií a materiálů vzdáváme hold kořenům. (...) Věřím, že jsme dokázali vytvořit moderní interpretaci nejikoničtějšího Subaru Impreza v historii,“ nechal se slyšet generální ředitel Prodrive David Richards.

Exkluzivně: na trati v Goodwoodu za volantem vzácné Carrery GT

AutoMoto

P25 se představí i na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde vývojový prototyp několikrát projede trať závodu do vrchu. První ze zákaznických vozů, které stojí od 460 tisíc liber (13,3 milionu korun) bez daní a budou registrované pro silniční provoz ve Velké Británii, má být hotový koncem letošního roku.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám